Nu vrem liceu fără Dumnezeu! - „Ora de religie nu are ca scop îndoctrinarea copiilor“
Întruniţi în şedinţă de lucru pe 20 februarie, preoţii din Protopopiatul Iaşi 2 au discutat despre „Ora de Religie - o provocare sau o şansă pentru educarea armonioasă a tinerilor“, exprimându-şi astfel sprijinul pentru predarea orei de religie, care nu are ca scop îndoctrinarea copiilor, „ci cultivarea sentimentelor creştine şi a unui climat irenic-religios, conform programelor aprobate pe baza criteriilor stabilite în Curriculumul naţional“.
Având în vedere că, prin ora de religie, majoritatea preoţilor şi profesorilor de religie contribuie la întărirea legăturilor dintre Biserică şi Şcoală, în favoarea comunităţii, ora de religie se completează în mod armonios cu ora de consiliere şcolară (dirigenţia), informează Protopopiatul Iaşi 2. După cum a subliniat pr. protopop Vilie Doroşincă, ora de religie este foarte îndrăgită de elevii din clasele primare, gimnaziale şi liceale, ei nedorind scoaterea din programa de studiu a educaţiei religioase. De asemenea, părintele protopop a arătat că nu ora de religie în sine este criticată, ci maniera în care se este predată, în unele cazuri, de persoane care nu au pregătire în domeniu. Prin referatul cu titlul „Ora de religie - o provocare sau o şansă pentru educarea armonioasă a tinerilor“, pr. inspector şcolar Vasile Nechita a subliniat partea formativă a educaţiei religioase, prezentând mai multe argumente şi din cuvântul preşedintelui Comisiei Europene, susţinut la Adunarea Ecumenică Europeană care a avut loc la Sibiu, în perioada 4-9 septembrie 2007, precum şi aspecte legate de modelul de educaţie laică din Enciclopedia Religioasă apărută în 2002, în Franţa. Religia este necesară mai ales pentru elevii cu părinţii plecaţi în străinătate În continuare, mai mulţi preoţi şi-au exprimat argumentele pentru necesitatea predării Religiei în şcoală. Părintele Viorel Sevastre a subliniat faptul că echilibrul interior al elevilor ce au părinţi plecaţi în străinătate ar putea fi tulburat prin scoaterea orei de Religie din liceu, pentru lă această oră îşi găseau de multe ori liniştea de care aveau nevoie. Părintele Ioan Chirvasă a apreciat faptul că religia ţine mai mult de partea afectivă a copilului, de întrebările pe care şi le pune adolescentul în clasele de liceu, subliniind că, pentru formarea unei personalităţi armonioase, tânărului nu-i pot lipsi valorile religioase şi morale, fără a se crea o ruptură între familie şi Şcoală. Părintele Vasile Ciornovalic a subliniat deschiderea către universalitate pe care ora de Religie o oferă elevilor, mai ales în cazul liceenilor, oferind soluţii spirituale ce răspund frământărilor interioare specifice acestei vârste, iar pr. Dumitru Nechifor a vorbit despre forţa exemplului personal, pe care preoţii şi profesorii de religie trebuie să-l cultive pentru a avea rezultate notabile în cadrul societăţii actuale. De asemenea, pr. Ştefan Bitere a insistat asupra faptului că ora de Religie îl pregăteşte pe elev pentru viaţă, spre deosebire de alte discipline, care transmit doar informaţii. (pr. secretar Marius Profir)