Operatorii turistici, obligaţi să ofere despăgubiri pentru vacanţele necorespunzătoare

Data: 07 Iulie 2009

O bună parte dintre consumatori reclamă nereguli cu privire la serviciile pe care le găsesc la destinaţia de vacanţă în urma achiziţiei de pachete turistice. Hotelul de cinci stele de pe plajă se transformă subit într-unul de trei stele, la câţiva kilometri buni de mare, serviciile şi mâncarea de proastă calitate etc.

Orice cetăţean al Uniunii Europene beneficiază de o gamă largă de drepturi menite să-i ofere siguranţă şi încredere atunci când călătoreşte în exteriorul şi în interiorul Uniunii. Legislaţia comunitară protejează consumatorii care cumpără o combinaţie de servicii turistice de la o companie situată în spaţiul comunitar. În mod normal, astfel de pachete de servicii turistice includ transportul şi cazarea şi, de asemenea, pot include mâncarea şi diferite excursii. Legislaţia comunitară prevede că organizatorul călătoriei are obligaţia de a pune la dispoziţie informaţii precise despre pachetul propus, inclusiv despre transport, cazare, masă, itinerariu şi cerinţele privind asigurarea. În cazul în care vacanţa nu corespunde celei promise în broşură, operatorii turistici trebuie să ofere despăgubiri. În cazul în care operatorul turistic dă faliment în timp ce consumatorul se află în vacanţă, trebuie să-i asigure transportul înapoi. În plus, consumatorul are dreptul de a anula rezervarea în cazul în care, de exemplu, compania schimbă în mod semnificativ oricare dintre clauzele esenţiale ale pachetului, cum ar fi datele vacanţei sau preţul.