Pe scurt
Eficienţă energetică şi energii regenerabile în Prahova
Consilierii judeţeni prahoveni au decis înfiinţarea Agenţiei pentru Eficienţă Energetică şi Energii Regenerabile „AE3R Ploieşti - Prahova“, care are drept scop promovarea eficienţei energetice şi a utilizării surselor alternative de energie. Agenţia pentru Eficienţă Energetică şi Energii Regenerabile îşi propune, în principal, stabilirea unui cadru de reglementare şi de îmbunătăţire a eficienţei energetice, efectuarea auditului energetic şi gestionarea eficientă a energiei, monitorizarea şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, elaborarea strategiilor de eficienţă energetică, precum şi protecţia mediului, dar şi utilizarea durabilă a resurselor. Energia regenerabilă nepoluantă este o alternativă durabilă la sursele de energie convenţională folosite în prezent, surse care se epuizează şi generează poluare, determinând astfel schimbarea climei. Obiectivele proiectului „Agenţie pentru Eficienţă Energetică şi Energie Regenerabilă Ploieşti - Prahova“ se înscriu în practicile europene de reducere a consumului de energie şi de utilizare a surselor regenerabile. Durata pentru care este constituită şi urmează să funcţioneze Agenţia este nedeterminată, însă dizolvarea nu se poate face mai devreme de 8 ani de la data semnării contractului cu Comisia Europeană. Potrivit statutului agenţiei, aceasta va funcţiona în primii trei ani cu cofinanţarea Comisiei Europene - de 250.000 de euro, iar după această perioadă trebuie să se autofinanţeze încă cel puţin 5 ani, contribuţia membrilor fondatori depăşind 200.000 de euro. Cererea pentru monitoare LCD şi telefoane este în creştere Cererea pentru monitoare LCD şi telefoane mobile este în creştere, 40% dintre consumatori afirmând că intenţionează să achiziţioneze un monitor LCD în următoarele şase luni, iar 45% vor achiziţiona un nou telefon mobil în următoarele trei luni, potrivit unui studiu al LG România. Campaniile on-line desfăşurate de LG Electronics România în perioada 17 noiembrie-12 decembrie 2008, au dezvăluit obiceiurile consumatorilor în ceea ce priveşte achiziţia monitoarelor şi a telefoanelor mobile. Cererea pieţei pentru aceste categorii de produse este în creştere, conform rezultatelor obţinute în urma campaniilor on-line. Conform rezultatelor finale, 60% dintre consumatori deţin în prezent un monitor LCD. Pentru următoarele 6 luni, cererea pentru această categorie de monitoare va fi în creştere, 40% dintre consumatori afirmând că intenţionează să achiziţioneze un monitor LCD în această perioadă. Cea mai mare cerere va fi înregistrată pentru modelele de monitoare LCD cu diagonală de 17 inch şi 19 inch, urmate de modele cu diagonală wide de 20 de inch, respectiv 22 de inch, conform rezultatelor. Studiul a dezvăluit şi preferinţele consumatorilor în ceea ce priveşte telefoanele mobile. Astfel, 45% dintre consumatori, cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani, vor achiziţiona un nou telefon mobil în următoarele 3 luni.