Primul punct de trecere a frontierei pe autostradă
Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II – Csanadpalota, primul aflat pe o autostradă din România, se va deschide oficial mâine, 11 iulie. Noul punct de trecere a graniţei de vest va avea 20 de benzi de circulaţie, câte zece pe fiecare sens, iar camerele instalate la cabinele de control identifică automat numerele de înmatriculare ale maşinilor, arătând, în acelaşi timp, dacă autoturismele au vigneta plătită sau dacă au fost furate.
Un nou punct de trecere a frontierei de vest va fi inaugurat sâmbătă, la Nădlac, PTF Nădlac II (România) - Csanadpalota (Ungaria) realizând conexiunea între autostrăzile A1 şi M43 (Ungaria). Astfel, PTF Nădlac II devine primul punct de trecere a graniţei aflat pe o autostradă din ţara noastră. La evenimentul oficial sunt aşteptați să participe autorităţile locale şi şefii guvernelor de la Bucureşti şi Budapesta, Victor Ponta şi Viktor Orban.
Punctul de frontieră aflat pe teritoriul României, la aproximativ zece kilometri de Vama Nădlac, situată pe DN 7, care în prezent este cea mai mare de la graniţa cu Ungaria, va avea 20 de benzi de circulaţie, respectiv câte zece pe fiecare sens, cu câte zece cabine duble, în care vor sta poliţişti de frontieră români şi ungari. Are o suprafaţă de 22 de hectare, fiind complet supravegheat cu camere de luat vederi. De asemenea, camerele instalate la cabinele de control identifică automat numerele de înmatriculare ale maşinilor, iar programele informatice afişează dacă maşinile sunt furate și dacă au vigneta plătită.
Din cele zece benzi de pe fiecare sens, câte patru sunt destinate autoturismelor, patru sunt pentru automarfare, nefiind inclus transportul de mărfuri, iar două sunt pentru autocare.
Pentru traficul greu vor exista patru cântare, câte două pe fiecare sens de circulaţie. De asemenea, parcarea de pe sensul de ieşire din ţară are 107 locuri pentru autocamioane.
PTF Nădlac II - Csanadpalota va fi deschis traficului internaţional de persoane şi mărfuri, dar vor fi interzise transportul de mărfuri ce trebuie supuse controlului fitosanitar şi veterinar, transportul de mărfuri periculoase, precum şi tranzitul vehiculelor lente.
După deschiderea PTF Nădlac II, automarfarele cu o capacitate de peste 7,5 tone nu vor mai putea tranzita Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac, de pe DN7.
Deschiderea acestui nou punct de frontieră a fost aprobată de Guvern miercuri, printr-o hotărâre. Pentru acest proiect, bugetului Ministerului Afecerilor Interne a fost suplimentat cu 280.000 lei, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, pentru Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, în vederea achiziţionării de echipamente necesare completării dotării şi operaţionalizării punctului de trecere a frontierei.
Amenajarea Punctului de Trecere a Frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota (Ungaria) este inclusă în proiectul autostrăzii Nădlac-Arad, care face parte din Reţeaua Europeană de Transport (TEN-T), ce tranversează România şi care are ca obiectuiv conexiunea între autostrada A1 şi autostrada M43.
Tot sâmbătă, va fi deschis circulaţiei şi lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad, cuprins între Pecica şi Arad. Lotul II are o lungime de 16 kilometri, însă şase kilometri au fost deschişi circulaţiei în luna decembrie 2014, odată cu primul lot, pentru a exista legătură între DN7 şi şoseaua de mare viteză. Astfel, vor mai fi deschişi traficului cei zece kilometri rămaşi, cuprinşi între DN7 Pecica şi Arad. (Oana Nistor)