Proiectul centurii ocolitoare a Constanţei a ajuns în faza exproprierilor
▲ Ministerul Transporturilor va aloca peste 90 de milioane de lei pentru exproprierile necesare realizării centurii ocolitoare, la nivel de autostradă, a municipiului Constanţa ▲ Potrivit unui proiect de hotârăre de Guvern, suma va fi utilizată pentru exproprierea a circa 295 de imobile, cu o suprafaţă totală de 1,6 milioane de metri pătraţi, situate pe cei 22 de kilometri ai viitoarei centuri ▲
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat că firma care se va ocupa de realizarea acestui proiect va fi selectată până la data de 1 octombrie, urmând ca lucrările să înceapă în luna martie a anului viitor. Varianta de ocolire a municipiului Constanţa reprezintă un tronson al Coridorului IV Paneuropean, care va asigura o legătură directă între România, centrul şi vestul Europei şi, totodată, va reduce semnificativ traficul din localitate, destinat tranzitării municipiului Constanţa. Autostrada va fi proiectată pentru o viteză de 140 km/h Potrivit specificaţiilor tehnice, prezentate de autorităţile constănţene, autostrada va fi proiectată pentru o viteză de deplasare a autovehiculelor de 140 km/h. Varianta de ocolire începe la DN2A, situat în localitatea Ovidiu, de la podul dintre Poarta Alba-Canalul Midia. Traseul traversează municipiul Constanţa prin partea vestică şi se întâlneşte cu DN3 (Constanţa-Valu lui Traian). Linia principală M800 este intersectată înainte de a întâlni inelul secundar Palaş. În continuare, traseul trece prin vecinătatea comunei Cumpăna, intersectând, ulterior, DN39 (Tuzla-Costineşti) la kilometrul opt şi linia de cale ferată Constanţa Medgidia. Traseul ajunge la Constanţa Sud - Portul Agigea, Poarta 9. Şapte consorţii şi companii au depus oferte finale pentru proiectarea şi construcţia centurii ocolitoare la nivel de autostradă a municipiului Constanţa. Lucrările urmează să se finalizeze pe 25 decembrie 2009, însă termenul s-ar putea prelungi, din cauza faptului că semnarea contractului de construcţie a fost amânată succesiv. Noua variantă de ocolire a oraşului Constanţa, cu profil de autostradă, este finanţată de Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare şi de Guvernul României. Costurile estimate pentru realizarea autostrăzii în lungime de 22,2 km, împreună cu întreaga infrastructură asociată, vor fi de circa 167,35 milioane de euro.