Reguli noi pentru ambulanţele private

Data: 04 Decembrie 2008

▲ Ambulanţele private care afişează pe maşini numărul propriu de telefon trebuie să treacă, alături de acesta, şi numărul public 112, precum şi faptul că serviciile oferite sunt contra cost, potrivit unui proiect al Ministerului Sănătăţii, supus dezbaterii publice ▲

Subsecretarul de stat din Ministerul Sănătăţii, Raed Arafat, a declarat că actualul proiect va permite punerea în aplicare a legii şi vizează, printre altele, organizarea şi funcţionarea serviciilor de ambulanţă şi SMURD, dar şi organizarea serviciilor private de ambulanţă. Potrivit proiectului de act normativ, acordarea asistenţei medicale private de urgenţă la nivel prespitalicesc se face de către serviciile de ambulanţă pri-vate nonprofit şi de către cele comerciale, cu respectarea unor cerinţe. Participarea serviciilor private nonprofit în acordarea asistenţei medicale de urgenţă şi a primului ajutor calificat se face cu aprobarea Ministerului Sănătaţii Publice, precum şi a Ministerului Internelor şi Reformei Administrative. De asemenea, ambulanţele aparţinând serviciilor private nonprofit vor trebui să afişeze numărul de apel unic de urgenţă 112. Fundaţiile şi asociaţiile nonprofit ale firmelor cu capital privat nu fac parte din această categorie, se mai arată în proiectul de act normativ. Pe ambulanţele private trebuie să fie menţionat numele firmei În cazul serviciilor de ambulanţă private comerciale, situaţia este puţin diferită. Astfel, potrivit proiectului de lege, ambulanţele private comerciale sunt apelate la numerele proprii de apel, cu excepţia activităţilor de consultaţii şi transport contractate prin Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, a căror coordonare se face doar prin numărul de urgenţă 112 şi prin dispeceratul medical public sau a celui integrat. De asemenea, serviciile private comerciale de ambulanţă au obligaţia de a menţiona pe ambulanţe, în scris, imediat sub numărul de apel afişat lateral dreapta, lateral stânga şi pe uşa sau uşile din spate, numele firmei, care trebuie să fie identic cu cel din resgistrul comerţului.