România la expoziţia universală de la Milano

Data: 14 Mai 2015

În perioada 1 mai - 31 octombrie se desfăşoară la Milano, Italia, expoziţia universală care reuneşte 145 de ţări, obiectivul ţării noastre fiind atragerea a 2 milioane de vizitatori sub sloganul „România trăieşte în armonie cu natura“. Spaţiul expoziţional al României prezintă vizitatorilor tradiţiile, frumuseţea peisajelor naturale sau specialităţile culinare româneşti.

Timp de şase luni, România participă la Expoziţia Mondială Milano 2015, dedicată alimentaţiei şi nutriţiei, care reuneşte 145 de ţări, trei organisme internaţionale şi mai multe companii.

Pavilionul ţării noastre încearcă să atragă turiştii cu ideea unei case deschise unde se găsesc din belşug peisaje care îţi taie răsuflarea, tradiţii şi obiceiuri nemaiîntâlnite, dar şi cu specialităţile culinare oferite în restaurantul românesc (construit din lemn, cu acoperiş de stuf), unde se gătesc sarmale cu mămăliguţă, iahnie de fasole cu ciolan, ciulama cu mămăliguţă sau mici.

„La parter vorbim despre o parte legată de modernitate, unde avem LED-uri care au şase poveşti, cinci legate de agricultură, tradiţie, cultură, dar şi un film generic despre România care pleacă de la Columna lui Traian până la Coloana infinitului şi trece practic prin frumuseţile şi valorile autentice ale României. Avem spectacole permanente, alternativ de jazz şi de teatru de improvizaţie. La etaj vorbim de atracţia care vine de pe aleea principală, acoperişul de stuf care se află deasupra restaurantului cu specific românesc. În jur se află o grădină pe care vom încerca să o menţinem proaspătă pe durata celor şase luni. Avem şi grâu pus pe lateral, care înţeleg că în două săptămâni va fi deja crescut. Deci practic o mică reflectare a ceea ce înseamnă la noi tradiţiile, dar şi a ceea ce înseamnă potenţial“, a prezentat comisarul general al pavilionului României, Georgian Ghervasie. Pavilionul ţării noastre va  fi animat de trupe de teatru, de jazz sau dans contemporan.

În acelaşi timp însă, spaţiul dedicat României prezintă şi oportunităţile de dezvoltare pentru atragerea potenţialilor investitori străini. „Vom avea o serie de acţiuni, precum «business to business», conferinţe tematice, până în momentul de faţă sunt peste 30 de acţiuni strânse, dar încă mai primim, pentru că discutăm despre şase luni de zile şi este evident că vom oferi această posibilitate tuturor celor care se înscriu“, a mai spus Ghervasie, citat de Agerpres.

În acelaşi timp, organizatorii susţin că pavilionul României a fost gândit în aşa fel încât să le aducă aminte de acasă românilor din Italia. 

Ziua României la Expo Milano este la 29 iulie, când vor avea loc, potrivit organizatorilor, „cel puţin două evenimente importante“, un forum economic organizat în colaborare cu Camera de Comerţ şi Industrie a României, încheiat cu un spectacol de excepţie susţinut de Orchestra naţională de tineret, dirijată de maestrul Cristian Mandeal şi solista Valentina Naforniţă.

Spaţiul expoziţional al României a fost vizitat ieri după-amiază şi de şeful statului, domnul Klaus Iohannis, apreciind că Expo Milano 2015 este cel mai mare eveniment organizat vreodată pe aceste teme (n.r.: alimentaţie şi nutriţie).

Sub sloganul „România trăieşte în armonie cu natura“, obiectivul ţării noastre este de atragere a cel puţin 2 milioane de vizitatori, ceea ce înseamnă 10% din numărul total de vizitatori ai expoziţiei. (Oana Nistor)