Românii, nemulţumiţi de calitatea actului medical din ţară
Eurobarometrul „Siguranţa pacientului şi calitatea îngrijirilor medicale“, dat publicităţii joi de Comisia Europeană, scoate în evidenţă faptul că 73% dintre români au o părere proastă despre calitatea asistenţei medicale. Deşi majoritatea au o părere proastă despre calitatea actului medical, paradoxal, la întrebarea „Vi s-a întâmplat ca dumneavoastră sau un membru al familiei să aveţi parte de un eveniment nedorit (infecţii intraspitaliceşti, diagnostic eronat sau pus cu întârziere, erori la intervenţii chirurgicale ori la prescrierea tratamentelor) ca urmare a asistenţei medicale primite?“, doar 17% dintre români au răspuns afirmativ, faţă de o medie UE de 27%. În acelaşi timp, 78% dintre români sunt de părere, din informaţiile pe care le au, că asistenţa medicală asigurată în ţară este de calitate mai slabă în comparaţie cu cea din alte state ale UE. Cele mai importante trei criterii care definesc „o asistenţă medicală de calitate înaltă în ţară“ sunt, în opinia românilor, personalul medical bine pregătit (53%), tratamentele ce dau rezultate (36%) şi respectarea demnităţii pacientului (29%). La nivelul UE, respondenţii au pus pe poziţia a treia criteriul echipamentelor medicale moderne, menţionat de 25%, faţă de 23% în rândul românilor. Cercetarea a abordat şi subiectul primelor trei surse de informare cu privire la calitatea asistenţei medicale. Cei mai mulţi români au indicat medicul generalist sau specialist (60%), prietenii sau familia (58%) şi televiziunea (35%), în timp ce, la nivelul întregii Uniuni Europene, respondenţii au menţionat, drept a treia sursă, social media şi forumurile online, înaintea programelor TV. Eurobarometrul a fost realizat în urma unor interviuri faţă în faţă luate unui număr de 27.919 subiecţi din UE, printre care 1.013 din România. (Oana Nistor)