Românii preferă vacanţele scurte

Data: 05 Mai 2015

În primele trei luni ale anului s-au înregistrat peste 1,6 milioane de sosiri în structurile de primire turistică, în creştere cu 12,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Românii preferă călătoriile de agrement şi vacanţele mai scurte de o săptămână şi se cazează în special la pensiuni, potrivit rezultatelor celui mai recent studiu.

Structurile de primire turistică din România au înregistrat în primele trei luni ale anului în curs circa 1,61 milioane, în creştere cu 12,6% faţă de cele din trimestrul I 2014, potrivit datelor publicate marţi de Institutul Naţional de Statistică (INS), citate de Agerpres. Din numărul total de sosiri, cele ale turiştilor români au reprezentat în primul trimestru 77,9%, în timp ce turiştii străini au fost în proporţie de 22,1%, o pondere apropiată de cele din trimestrul I 2014.

De asemenea, înnoptările înregistrate în structurile de primire turistică în trimestrul I 2015 au însumat peste 3,21 milioane, în creştere cu 14,9% faţă de cele din trimestrul I 2014.

Durata medie a şederii în trimestrul I 2015 a fost de două zile atât la turiştii români, cât şi la turiştii străini. Potrivit datelor INS, turiştii preferă să se cazeze la hoteluri, hosteluri şi vile turistice.

Cel mai recent Studiu Naţional de Audienţă (SNA) Focus realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) arată că românii preferă într-o proporţie de 54% călătoriile de agrement şi vacanţele mai scurte de o săptămână şi doar 32% au optat pentru o vacanţă mai lungă. „Cei mai mulţi dintre respondenţi (41%) şi-au declarat intenţia de a face o călătorie de agrement de scurtă durată în viitorul apropiat, ceea ce înseamnă că aproximativ 4 milioane de oameni plănuiesc să plece într-o vacanţă mai scurtă de o săptămână în 2015. Destinaţia principală luată în considerare pentru planificarea vacanţelor scurte este de departe România, muntele conducând în topul preferinţelor pentru concediile de câteva zile. Acest aspect este influenţat şi de faptul că vacanţele la mare sunt limitate la anotimpul cald, ceea ce oferă litoralului un caracter sezonier“, potrivit rezultatelor studiului BRAT. Studiul arată că 39% dintre persoanele care au petrecut o vacanţă scurtă în România în ultimul an au ales cazarea în pensiuni/agroturism, în timp ce românii care au călătorit într-o ţară străină au optat în proporţie de 47% pentru cazarea în hoteluri de 3 stele. Indiferent de destinaţia aleasă, cei care optează pentru călătorii de agrement sau vacanţe mai scurte de o săptămână aleg, de cele mai multe ori, utilizarea automobilului, în detrimentul altor mijloace de transport.

Studiul Naţional de Audienţă Focus oferă date despre consumul de bunuri şi servicii din România pentru mai mult de 3.000 de mărci şi peste 200 de categorii de bunuri şi servicii, fiind realizat în rândul populaţiei din mediul urban cu vârsta cuprinsă între 14 şi 74 de ani. (Oana Nistor)