Românii şi bulgarii, codaşi la cumpărăturile online

Un articol de: Oana Nistor - 11 Feb 2008

Oficiul de Statistică al Comunităţii Europene (Eurostat) a prezentat într-un raport faptul că România şi Bulgaria se situează pe ultimele locuri în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte procentul persoanelor cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani care au comandat bunuri şi servicii pe internet.

Atât în România, cât şi în Bulgaria doar 3% din persoanele cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani au comandat în 2007 bunuri şi servicii pe internet, în condiţiile în care la nivelul UE acest procent a crescut de la 24% în 2005 până la 30% în 2007. Comerţul electronic este cel mai dezvoltat în Danemarca şi Olanda, unde 55% din persoanele cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani au comandat în 2007 bunuri şi servicii pe internet, urmate de Suedia şi Marea Britanie, cu un procent de 53%. Eurostat subliniază că o persoană din opt în Uniunea Europeană (UE 27) evită comerţul electronic ca urmare a temerilor privind siguranţa acestor tranzacţii, respectiv teama de a oferi online detalii legate de cărţile de credit sau date personale. Cele mai mari preocupări legate de aspectele ce ţin de securitatea tranzacţiilor electronice se înregistrează în Spania (27% din persoanele cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani), Finlanda (26%) şi Cipru (20%). În schimb, în România doar un procent din persoanele cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani evită să facă cumpărături online ca urmare a temerilor privind siguranţa acestor tranzacţii. În plus, potrivit Eurostat, România se situează pe ultimul loc în UE şi în ceea ce priveşte gradul de utilizare a internetului. Doar 24% din românii cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani au utilizat internetul în ultimele trei luni, faţă de 84% din olandezi, 81% din danezi şi 80% din suedezi.