Snagovul va avea pistă de raliu pe islazul comunal
▲ Locuitorii celor cinci sate care aparţin de comuna Snagov au hotărât, în urma unui referendum organizat duminică, să construiască, pe actualul islaz al comunei, un circuit automobilistic, spaţii comerciale, restaurante, showroom-uri şi un hotel de patru stele, investiţia totală ridicându-se la peste 300 de milioane de euro ▲
Primarul comunei Snagov, Apostol Muşat, a precizat că, la referendumul organizat de autorităţi, s-au prezentat 58%, dintre cele 4.900 de persoane cu drept de vot. În favoarea realizării proiectului au votat 97,5% dintre alegători. „Următorul pas va fi înfiinţarea unei echipe de jurişti, care să găsească pentru terenul în cauză o soluţie bună pentru comunitate şi cât mai simplă, pentru evitarea birocraţiei“, a spus primarul comunei Snagov. Edilul sibian a subliniat faptul că realizarea acestei investiţii în localitate va duce la crearea a câteva sute de locuri de muncă. Cu câteva zile în urmă, edilul Snagovului explica faptul că Primăria va percepe, în cazul acestui proiect, două taxe: una pentru autorizare şi alta pentru drumuri, fiecare dintre ele reprezentând 1% din valoarea investiţiei. Potrivit calculelor făcute de reprezentanţii primăriei, aceste taxe ar însuma peste şase milioane de euro, sumă ce reprezintă mai mult decât dublu faţă de bugetul actual al comunei. Totodată, Primăria va mai percepe o taxă anuală, în valoare de 1,45 de euro, pentru fiecare metru pătrat de teren pe care se va construi complexul comercial şi turistic. Astfel, cele 56 de hectare de teren ale actualului islaz vor aduce la bugetul comunei venituri anuale în valoare de 812 mii de euro, a precizat primarul. Viitorul circuit de la Snagov, identic cu cel din Viena, Roma sau Milano Pe cele 56 de hectare de islaz, compania South Pacific Group şi-a propus să înceapă, în următoarele luni, construcţia primului circuit Grand Prix One din România, care va include o pistă de automobilism, spaţii comerciale, showroom-uri, restaurante şi un hotel de patru stele. George Prelea, preşedintele companiei dezvoltatoare, a declarat că partea de proiectare a circuitului este finalizată, fiind aceeaşi în cazul tuturor circuitelor de acest tip din lume. În afară de pista în lungime de 3,8 kilometri, pe care se pot organiza curse de Formula 3 şi testări de maşini, proiectul include şi 60 de mii de metri pătraţi de galerii comerciale - închiriate în principal firmelor de haine şi accesorii vestimentare - şi 90 de mii de metri pătraţi, destinaţi amenajării unor showroom-uri auto şi mai multor restaurante şi cafenele. Totodată, în viitorul complex va fi construit şi un hotel de 140 de camere, clasificat la patru stele. „Proiectul va arăta identic cu celelalte Grand Prix-uri din lume.Va fi un complex în care bărbaţii pot veni pentru curse şi pentru testarea maşinilor, iar femeile îşi pot ocupa timpul cu cumpărături. Vor fi şi locuri de joacă pentru copii. După un an de la începerea lucrărilor, când circuitul va fi deschis, ne aşteptăm la încasări anuale de sute de milioane de euro“, a spus preşedintele companiei South Pacific Group. În momentul de faţă, circuite Grand Prix One există la Viena, Roma, Milano, Barcelona sau Londra. Compania South Pacific Group este controlată de trei oameni de afaceri australieni şi are în derulare, în diferite stadii de execuţie, patru proiecte rezidenţiale, care vor totaliza 550 de locuinţe, în localitatea Tunari, de lângă Bucureşti. Revenit în România, după ce a trăit 45 de ani în Australia, George Prelea a fondat compania South Pacific Group, împreună cu fiul său, Andrew, şi cu un fost bancher, Richard Garner.