Strategie de dezvoltare a turismului în următorii 10 ani
România ar trebui să genereze încasări de trei miliarde de euro din turism până în 2035, în special prin atragerea mai multor turiști străini, conform măsurilor prevăzute în strategia naţională pentru dezvoltarea turismului 2025-2035, a declarat Terente Ciui, secretar de stat în cadrul Ministerul Economiei, la lansarea Cărţii Albe a turismului din România. Unul din motoarele de creștere în domeniu a fost reprezentat de festivaluri, arată documentul.
Printre măsurile care fac parte din strategia de dezvoltare a turismului în următorii 10 ani se regăsesc: simplificarea standardelor de clasificare pentru a sprijini IMM-urile din turism; promovarea digitalizării astfel încât micile afaceri să fie mai vizibile şi mai competitive; susţinerea start-upurilor şi a inovării prin crearea de incubatoare naţionale şi regionale dedicate turismului; formarea profesională esenţială pentru dezvoltarea competenţelor şi crearea unor produse turistice de calitate. „Prin aceste măsuri urmărim nu doar consolidarea competitivităţii IMM-urilor, ci şi să atragem un număr mare de turişti străini, să dublăm solicitările existente şi să generăm încasări de trei miliarde de euro, până în 2035”, a spus secretarul de stat Terente Ciui, la lansarea celei de-a patra ediţii a Cărţii Albe a turismului din România.
Demnitarul s-a referit și la dezvoltarea turismului balnear și la participarea la târguri internaţionale de turism, precizând că sunt 12 astfel de evenimente în graficul ministerului pentru anul 2025. „Turismul reprezintă mai mult decât o sursă de venituri, este o platformă prin care cultura, tradiţiile şi frumuseţea naturală a României contribuie totodată la creşterea locurilor de muncă şi la dezvoltarea unităţilor locale”, a arătat oficialul.
În opinia senatorului Florin Jianu, fost președinte al Consiliului Național al IMM-urilor, unul dintre obiectivele importante din turism trebuie să fie investiţiile statului în infrastructura de agrement, pentru că structuri de cazare există. „Fie că vorbim de parcuri de distracţii, de waterpark-uri, sau de alte tipuri de infrastructură de agrement, ele trebuie susţinute şi de stat, fiind investiţii mult prea mari pentru a fi susţinute numai de partea privată”, a arătat Jianu, prezent la același eveniment. El a susţinut că turismul românesc trebuie să se adreseze cu preponderenţă vizitatorilor din Asia și a subliniat, totodată, că un motor de creştere al sectorului a fost reprezentat de festivaluri, care atrag numeroși turişti locali şi străini.
Printre alte măsuri de relansare a turismului românesc, fostul preşedinte al IMM România a enumerat turismul de incoming, menţinerea voucherelor de vacanţă și a TVA de 9%, promovarea destinaţiei ţării noastre în străinătate de către autorităţi, precum şi simplificarea procedurilor administrative pentru mediul de afaceri. (C. Z.)