Trei din patru apeluri la Telefonul Copilului au cauze emoționale
Aproape trei sferturi (72,7%) dintre apelurile din 2023 la Telefonul Copilului - 116111 - au expus probleme psiho-emoţionale, iar 42,6% dintre copiii care au sunat din cauze psiho-emoţionale au vârste cuprinse între 13 şi 15 ani, a transmis Asociaţia Telefonul Copilului - care a inițiat în România acest serviciu de sprijin -, la împlinirea a 17 ani de funcționare a numărului unic european 116111.
„Asociaţia Telefonul Copilului oferă consiliere specializată şi colaborează cu instituţii relevante pentru acele situaţii care impun intervenţie în regim de urgenţă. Numărul apelurilor către 116111 continuă să crească an de an”, a declarat directorul executiv al asociaţiei, Cătălina Surcel, citată de Agerpres. Asistenţii sociali şi psihologii Asociaţiei Telefonul Copilului răspund apelurilor de luni până vineri, între orele 10:00-20:00, dar pot fi contactați și prin e-mail 116111@telefonulcopilului.ro sau pe platforma www.116111.ro. Potrivit asociației, peste 100.000 de copii sună anual la 116111, pentru a semnala aspecte care îi afectează în mod direct şi pentru a primi ajutor.
Pe lângă numărul unic european, în România funcționează și numărul unic național 119, gestionat de Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, la care pot fi semnalate cazurile de abuz, exploatare sau neglijare a copiilor. Numărul 119 este disponibil nonstop și beneficiază de o infrastructură complexă de intervenție și suport pentru copii, în timp real, în care sunt implicate cele 47 de direcții de protecție a copilului din țară, serviciul 112, echipe mobile de intervenție specializată în fiecare județ, psihologi.