Tribunalul Vrancea i-a achitat pe inculpaţii în dosarul exploziei de la Mihăileşti
▲ Tribunalul Vrancea i-a achitat pe toţi inculpaţii din dosarul exploziei de la Mihăileşti, produsă în primăvara anului 2004 ▲ Prin hotărârea luată ieri, magistraţii vrânceni au desfiinţat decizia anterioară a Judecătoriei Focşani, prin care 3 persoane considerate vinovate de producerea acestei tragedii au fost condamnate la 4 ani de închisoare, cu executare ▲ Explozia de la Mihăileşti este denumirea generică sub care este cunoscut unul dintre cele mai grave accidente produse pe şoselele din România ▲ Explozia încărcăturii unui camion ce transporta 20 de tone de azotat de amoniu a ucis 18 persoane, dintre care şapte pompieri, trei localnici şi doi jurnalişti ai postului TV Antena 1, în timp ce alte 13 au fost grav rănite ▲
Tribunalul Vrancea i-a achitat pe toţi inculpaţii din dosarul exploziei de la Mihăileşti, produsă în primăvara anului 2004. Prin hotărârea luată ieri, magistraţii de la Tribunalul Vrancea au desfiinţat decizia anterioară a Judecătoriei Focşani. Pe 20 decembrie 2006, Judecătoria Focşani i-a condamnat la patru ani de închisoare, cu executare, pe administratorul firmei Ney Transport SRL, Ionel Ionuţ Neagoe, pe patronul firmei Mihtrans SRL, Mihai Gună, şi pe directorul combinatului Doljchim Craiova, Ion Gherghe. La sfârşitul anului trecut, toţi cei trei inculpaţi au făcut apel la decizia de condamnare. De asemenea, nici rudele persoanelor decedate în urma tragediei de la Mihăileşti sau cei răniţi în urma exploziei nu au fost mulţumiţi de hotărârea magistraţilor. Astfel, la decizia Judecătoriei Focşani au făcut apel părinţii cameramanului Antenei 1, Ionuţ Barbu, decedat în urma exploziei, Doiniţa Mihalache, soţia căpitanului de pompieri mort şi el în evenimentul din 24 mai 2004, Vasile Jianu, tatăl unuia dintre pompierii decedaţi, şi şeful de post din Mihăileşti, Gabriel Hurlup, rănit în explozie. Toate persoanele enumerate s-au constituit părţi civile în acest dosar şi au cerut despăgubiri importante. Apel au mai făcut societăţile Ney Transport SRL şi Mihtrans SRL, responsabile civilmente, cât şi Petrom SA, companie care deţine Doljchim. Şi societatea de asigurări Unita SA a făcut apel, ea fiind obligată să plătească, în solidar, pagubele impuse de instanţă. Despăgubiri în valoare de 3,24 milioane de lei şi 430 de mii de euro În dosarul exploziei de la Mihăileşti, Judecătoria Focşani a dispus acordarea de despăgubiri civile la cei peste 40 de petenţi care s-au constituit părţi civile în proces, în valoare totală de 3,24 milioane de lei şi 430 de mii de euro. Cele mai mari despăgubiri le-au obţinut părinţii celor doi ziarişti ai Antenei 1, decedaţi în urma deflagraţiei de la Mihăileşti. 18 persoane şi-au pierdut viaţa în urma exploziei Explozia de la Mihăileşti este denumirea generică sub care este cunoscut unul dintre cele mai grave accidente produse pe şoselele din România. Pe data de 24 mai 2004, la ora 5:50, a avut loc o explozie în comuna Mihăileşti, judeţul Buzău, pe drumul european E85. Concluziile anchetei efectuate de autorităţi în acest caz arată că şoferul unui camion încărcat cu 20 de tone de azotat de amoniu a pierdut controlul volanului, iar autovehiculul s-a răsturnat. Şoferul a reuşit să alerteze Poliţia şi Pompierii, dar, până la venirea echipelor de intervenţie, tirul a luat foc. Încărcătura chimică din camion s-a încins şi a atins temperatura critică, astfel încât, în timp ce pompierii şi poliţiştii interveneau pentru a ţine situaţia sub control, a avut loc o explozie puternică. 18 persoane au decedat în urma exploziei, dintre care şapte pompieri, trei localnici şi doi jurnalişti ai postului TV Antena 1, iar alte 13 au fost rănite grav. Explozia a fost atât de puternică încât pe şosea s-a format un crater cu un diametru de 21 de metri şi o adâncime de 6,5 metri, opt maşini au fost distruse, iar bucăţi de metal au fost aruncate pe o rază de 200 de metri, afectând acoperişurile mai multor case din zonă. Tragedia a fost precedată de o lungă serie de erori După anchetarea acestui caz, specialiştii Autorităţii Rutiere Române au declarat că explozia de la Mihăileşti a fost precedată de o lungă serie de erori. Astfel, firma care efectua transportul nu avea licenţă pentru transportul materialelor periculoase, iar şoferul camionului nu avea pregătire pentru situaţii de criză. De asemenea, autorităţile nu au fost notificate în nici un fel de conţinutul transportului sau de traseul ales, aşa cum indică normele de prevenire a catastrofelor. „Camionul a fost o fantomă a morţii, care putea exploda oriunde pe traseul Craiova – Piatra Neamţ“, a fost concluzia specialiştilor. ▲