Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Pe scurt

Pe scurt

Un articol de: Ștefan Mărculeţ - 05 Martie 2008

S-a lansat primul număr din noua serie a revistei „Vestitorul Ortodoxiei“

Patriarhia română a lansat ieri, 4 martie a.c., o nouă serie a revistei „Vestitorul Ortodoxiei“ , publicaţie centrală a Bisericii Ortodoxe Române. Revista va apărea lunar şi are o nouă formă şi un conţinut îmbogăţit. „Lansarea primului număr din seria nouă a revistei «Vestitorul Ortodoxiei» a avut loc ieri, întrucât fiecare membru al Adunării Naţionale Bisericeşti şi al Sfântului Sinod al BOR a primit un exemplar din acest prim număr. Seria nouă a revistei «Vestitorul Ortodoxiei» este marcată de iniţiativa Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, care a dispus ca redacţia revistei să devină o subredacţie a «ziarului Lumina». Revista are un nou format, mult mai accesibil, însă cea mai importantă schimbare este cea din punct de vedere editorial, întrucât, aşa cum sugerează şi numele revistei, «Vestitorul Ortodoxiei» va concentra în paginile sale informaţii din toate eparhiile de pe cuprinsul Patriarhiei Române, dar şi din celelalte Bisericii Ortodoxe“, a declarat pr. Constantin Sturzu, consilier patriarhal.

Credincioşi din Maramureş, pelerini în Ţara Sfântă

PS Iustin Sigheteanul, Arhiereu-Vicar al Episcopiei Maramureşului şi Sătmarului, conduce în aceste zile un grup de pelerini, format din 53 de persoane, clerici şi mireni, din episcopia amintită, într-un pelerinaj în Ţara Sfântă. Perioada pelerinajului este 27 februarie-6 martie 2008. „Este o experienţă şi un urcuş duhovnicesc. Ne-am închinat la Biserica Sfântului Mormânt, am văzut multe locuri importante din cetatea Ierusalimului, am mers în Muntele Sinai, am vizitat mănăstirile importante din jurul Ierusalimului, din Cisiordania, am vizitat Mănăstirea «Sf. Ecaterina» din Sinai, am vizitat Mănăstirea Hozeva, din pustiul Iordanului, unde am oficiat slujba Acatistului Sfântului Ioan Iacob de la Neamţ, am vizitat mănăstirile din Cisiordania, lavra Sfântului Sava cel Sfinţit şi a Sfântului Teodosie, iar spre seară am vizitat Betleemul. Ne-a impresionat extraordinar de mult Biserica Naşterii Domnului, unde am cântat colinde româneşti. De asemenea, am vizitat Galileea, am urcat pe Muntele Taborului, încât sufletele noastre se pleacă cu smerenie în faţa Mântuitorului Hristos“, a declarat pentru Radio Trinitas PS Iustin Sigheteanul. De asemenea, Preasfinţia sa a vorbit şi despre un moment special din timpul acestui pelerinaj, care a avut loc în noaptea de sâmbătă spre duminică. „O mare bucurie şi binecuvântare a fost să oficiem Sf. Liturghie, sâmbătă spre duminică, cu binecuvântarea PF Patriarh Teofil, căruia i-am transmis preţuirea şi dragostea frăţească a PF Părinte Patriarh Daniel şi ne-a primit pe toţi în sala Patriarhiei, aceasta fiind o binecuvântare pentru noi. Corala noastră a primit binecuvântarea să dea câteva răspunsuri, pentru că au fost şi 70 de preoţi ruşi, s-a rostit evanghelia în limba greacă, în limba română şi în limba rusă, s-a rostit «Tatăl nostru» în limba greacă, în limba română şi în limba rusă, corala noastră a cântat «Heruvicul», iar în final a cântat câteva piese bizantine şi din imnografia noastră bisericească“, a mai spus PS Episcop Iustin.