În Timişoara nu se va mai putea face „blatul“
▲ Începând din luna ianuarie, timişorenii vor putea călători cu mijloacele de transport în comun doar pe baza unor carduri, iar cei care vor urca fără bilet vor fi depistaţi imediat de controlorii trimişi de către dispecerat ▲ În cazul în care se constată că în mijlocul de transport au urcat mai multe persoane decât cardurile vizate, dispeceratul va anunţa controlorii, care vor şti exact în ce autobuz sau tramvai să urce ▲
Începând din luna ianuarie, timişorenii vor putea călători cu mijloacele de transport în comun doar pe baza unor carduri, iar cei care vor urca fără bilet vor fi depistaţi imediat de controlorii trimişi de către dispecerat. Autorităţile au precizat că acest sistem de carduri a costat 4 milioane de euro, iar, în timp, se doreşte ca aceleaşi cartele să fie folosite şi pentru alte servicii din oraş, precum Telpark sau pentru intrări la Grădina Zoologică, Casa de Cultură ori Filarmonică. Viceprimarul municipiului Timişoara, Adrian Orza, a precizat că pe aceste carduri se înregistrează tipul de abonament dorit sau numărul de staţii pentru care se plăteşte. „La urcare, lângă fiecare uşă, sunt amplasate aparatele. Printr-o simplă apropiere a cardului de acel aparat se face validarea“, a explicat Orza. Mijloacele de transport sunt dotate cu cipuri care numără călătorii În uşile mijloacelor de transport în comun au fost montate cipuri care înregistrează numeric fiecare călător care urcă, iar informaţia este transmisă unui dispecerat. Astfel, supraveghetorii sistemului vor putea şti în permanenţă numărul de călători care au urcat. În cazul în care se constată că în mijlocul de transport au urcat mai multe persoane decât cardurile vizate, dispeceratul va anunţa controlorii, care vor şti exact în ce mijloc de transport să urce. Reprezentanţii regiei de transport timişorene au precizat că, în paralel cu acest sistem, va fi permisă şi utilizarea de bilete. De asemenea, pensionarii vor beneficia, în continuare, de gratuitate, la fel ca şi elevii cu vârsta de până la 10 ani şi alte categorii speciale, aprobate de consilierii locali. Totodată, acest sistem modern va permite dispeceratului ca, în cazul în care se constată că un mijloc de transport este prea aglomerat, să suplimenteze autobuzele sau, după caz, tramvaiele, pe linia respectivă.