Progrese semnificative privind frecventarea grădiniţei

Un articol de: Oana Nistor - 30 Septembrie 2015

România a realizat progrese semnificative privind rata de cuprindere şcolară, care a crescut de la 65% la 78% în decurs de 12 ani, arată studiul UNICEF România privind stadiul implementării strategiei referitoare la educaţia timpurie şi analiza practicilor promiţătoare în educaţia timpurie din România.

Totodată, programa corespunzătoare învăţământului preşcolar a fost revizuită astfel încât să urmeze mai îndeaproape bunele practici aplicate la nivel internaţional, după cum a declarat reprezentantul UNICEF România, Sandie Blanchet. „Ministerul Educaţiei a încurajat atât ONG-urile, cât şi şcolile să adopte abordări inovatoare. Strategia naţională privind educaţia timpurie reprezintă un pas în direcţia cea bună, însă implementarea acesteia nu s-a realizat în mod sistematic”, a atenţionat reprezentantul UNICEF. Potrivit acesteia, alocarea bugetară pentru învăţământul preşcolar nu este una adecvată, UNICEF România recomandând creşterea investiţiei în învăţământul preşcolar, atât din punct de vedere financiar, cât şi din cel al resurselor umane, și formarea educatorilor după modelul bunelor practici internaţionale. Alte recomandări prevăd extinderea duratei învăţământului obligatoriu de la 11 la 12 ani, precum şi includerea ultimului an de grădiniţă în cadrul învăţământului obligatoriu.