Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Calendarul evaluărilor la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a
La finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, elevii vor susţine Evaluările Naţionale, în acest an testele având loc în perioada 23 mai - 10 iunie. Potrivit reprezentanţilor Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, subiectele vor fi elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare după modele internaţionale.
Elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor susţine Evaluările Naţionale în perioada 23 mai - 10 iunie, potrivit metodologiei şi calendarului de organizare şi desfăşurare a Evaluărilor Naţionale publicate de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice (MENCS). Astfel, elevii de clasa a VI-a vor susţine testarea la limbă şi comunicare în data de 23 mai, iar la matematică şi ştiinţe în data de 24 mai. O săptămână mai târziu vor fi examinaţi şi colegii lor de clasa a IV-a, respectiv pe 30 mai la limba română şi 31 mai la matematică. Elevii claselor a II-a vor da testul la limba română în data de 6 iunie (scris) şi 7 iunie (citit), iar la matematică vor susţine testul în data de 8 iunie. Proba de limba română pentru minorităţile naţionale - scris/ citit se va desfăşura pe 7 iunie, iar limba maternă pe 9 iunie (scris), respectiv 10 iunie (citit). Potrivit MENCS, subiectele vor fi elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare şi vor fi formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu. „Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani. La clasa a II-a, responsabilitatea administrării testelor aparţine administratorului de test - învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul primar de la clasă. Sălile în care se susţin evaluările naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a sunt, de regulă, sălile în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod curent. Acestea vor fi adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi”, precizează reprezentanţii MENCS, într-un comunicat de presă.
Elevii de clasa a II-a vor avea la dispoziţie o jumătate de oră pentru rezolvarea subiectelor, în timp ce durata alocată rezolvării subiectelor la clasa a IV-a şi a VI-a este de 60 de minute.
La clasele a IV-a şi a VI-a, administratorul de test va fi un cadru didactic diferit de cel care predă în mod obişnuit la clasă. Pe toată durata administrării testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu predă la clasa respectivă şi care are rolul de a susţine procesul de administrare a instrumentelor de evaluare.
Testele vor fi evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de cadrele didactice care predau în respectivele şcoli. „În cazul în care numărul de cadre didactice dintr-o unitate de învăţământ este insuficient, preşedintele Comisiei de organizare şi de administrare a evaluărilor din respectiva unitate de învăţământ solicită comisiei judeţene sau a municipiului Bucureşti nominalizarea unor cadre didactice din alte şcoli”, prevede metodologia MENCS.
Totodată, fiecare test este evaluat de două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Rezultatele obţinute la aceste evaluări nu se vor înregistra în catalogul clasei şi vor fi valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/ reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.