Elevii Colegiului Naţional „Alexandru Papiu Ilarian” din Târgu Mureş au participat la un workshop susţinut de pilotul Bogdan Marişca, în cadrul campaniei de siguranţă rutieră „Be Cool. Keep it Safe!”,
Competențe scăzute în cazul elevilor la final de clasa a II-a, în 2019
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare a făcut public, recent, Raportul naţional privind Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, în 2019, care arată că aproximativ 60% dintre elevi reușesc să scrie corect textul cerut și mai puţin de 50% au scris corect textul pe bază de întrebări. Situația este mai gravă la scrierea corectă a cuvintelor şi a propoziţiilor, precum şi la corectitudinea utilizării semnelor de punctuaţie.
Aproximativ 60% dintre elevii de clasa a II-a care au participat, anul trecut, la Evaluarea Naţională reuşesc să scrie corect textul cerut, în timp ce aproape 70% dintre aceştia redactează un bilet respectând convenţiile de bază, potrivit Raportului naţional privind Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a - 2019, publicat pe site-ul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare.
Conform documentului, situaţia este „mult mai gravă” la scrierea corectă a cuvintelor şi a propoziţiilor, precum şi la corectitudinea utilizării semnelor de punctuaţie, situații în care mai puţin de 60% dintre elevi au scris corect biletul şi mai puţin de 50% au scris corect textul pe bază de întrebări.
Prin urmare, „pe baza informaţiilor prezentate în cadrul Raportului naţional privind Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a - 2019, la nivel naţional, reiese că aproximativ 85% dintre elevii participanţi reuşesc să formuleze întrebări şi răspunsuri pe baza textului citit; în jur de 84% dintre elevii evaluaţi pot să redea prin cuvinte proprii, cu sprijin, un fragment dintr-un text citit; peste 90% dintre elevi formulează răspunsuri la întrebări, în legătură cu un scurt text citit. Ţinând cont de faptul că aceste activităţi au vizat o singură competenţă generală, cea de receptare a unei varietăţi de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute, putem trage concluzia că 86,3% dintre elevii participanţi la Evaluarea Naţională la clasa a II-a 2019 au formată şi dezvoltată această competenţă”, se arată în documentul citat.
Potrivit aceluiași raport, „75,06% dintre elevii participanţi la evaluare reuşesc să utilizeze corect numerele în calculele elementare, 68% reuşesc să efectueze adunări şi scăderi, mintal sau în scris, recurgând la numărare şi/sau grupare ori de câte ori este necesar, iar 65% efectuează înmulţiri şi împărţiri în concentrul 0-1000 prin adunări, scăderi repetate”. Totodată, 81,25% dintre elevii evaluaţi ştiu să calculeze o perioadă de timp necesară desfăşurării unei activităţi, prin utilizarea unor unităţi de măsură pentru determinarea şi ordonarea duratelor unor evenimente variate.