Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Competențe scăzute în cazul elevilor la final de clasa a II-a, în 2019

Competențe scăzute în cazul elevilor la final de clasa a II-a, în 2019

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie și Cultură
Un articol de: Elena Gabriela Zamora - 25 Feb 2020

Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare a făcut public, recent, Raportul naţional privind Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, în 2019, care arată că aproximativ 60% dintre elevi reușesc să scrie corect textul cerut și mai puţin de 50% au scris corect textul pe bază de întrebări. Situația este mai gravă la scrierea corectă a cuvintelor şi a propoziţiilor, precum şi la corectitudinea utilizării semnelor de punctuaţie.

Aproximativ 60% dintre elevii de clasa a II-a care au participat, anul trecut, la Evaluarea Naţională reuşesc să scrie corect textul cerut, în timp ce aproape 70% dintre aceştia redactează un bilet respectând convenţiile de bază, potrivit Raportului naţional privind Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a - 2019, publicat pe site-ul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare. 

Conform documentului, situaţia este „mult mai gravă” la scrierea corectă a cuvintelor şi a propoziţiilor, precum şi la corectitudinea utilizării semnelor de punctuaţie, situații în care mai puţin de 60% dintre elevi au scris corect biletul şi mai puţin de 50% au scris corect textul pe bază de întrebări.

Prin urmare, „pe baza informaţiilor prezentate în cadrul Raportului naţional privind Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a - 2019, la nivel naţional, reiese că aproximativ 85% dintre elevii participanţi reuşesc să formuleze întrebări şi răspunsuri pe baza textului citit; în jur de 84% dintre elevii evaluaţi pot să redea prin cuvinte proprii, cu sprijin, un fragment dintr-un text citit; peste 90% dintre elevi formulează răspunsuri la întrebări, în legătură cu un scurt text citit. Ţinând cont de faptul că aceste activităţi au vizat o singură competenţă generală, cea de receptare a unei varietăţi de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute, putem trage concluzia că 86,3% dintre elevii participanţi la Evaluarea Naţională la clasa a II-a 2019 au formată şi dezvoltată această competenţă”, se arată în documentul citat.

Potrivit aceluiași raport, „75,06% dintre elevii participanţi la evaluare reuşesc să utilizeze corect numerele în calculele elementare, 68% reuşesc să efectueze adunări şi scăderi, mintal sau în scris, recurgând la numărare şi/sau grupare ori de câte ori este necesar, iar 65% efectuează înmulţiri şi împărţiri în concentrul 0-1000 prin adunări, scăderi repetate”. Totodată, 81,25% dintre elevii evaluaţi ştiu să calculeze o perioadă de timp necesară desfăşurării unei activităţi, prin utilizarea unor unităţi de măsură pentru determinarea şi ordonarea duratelor unor evenimente variate.