Grupurile „Plugușorul cu felinar” de la Tătăruși, Ansamblul folcloric „Ciureana” şi copiii de la Palatul Copiilor Iași vor vesti, mâine, 21 decembrie, pe scena amfiteatrului Muzeului „Ion Creangă”
Festivalul Internaţional de Teatru Clasic de la Arad
Între 10 şi 23 octombrie 2010, Aradul va fi gazda Festivalului de Teatru Clasic la care participă, pe lângă instituţiile româneşti - precum Teatrul Mic, Nottara, Teatrul Clasic "Ioan Slavici" din Arad, Teatrele Naţionale din Bucureşti (TNB) şi Cluj (TNC) -, şi Teatrul "Karronato" din Cehia, Teatrul "Mihai Eminescu" din Chişinău şi Teatrul "Jokay" din Ungaria.
Sunt multe festivaluri naţionale şi internaţionale dedicate teatrului, fenomen benefic lumii dramatice şi culturii româneşti, care se străduiesc să se menţină deasupra tuturor recesiunilor sociale şi economice, axiologice şi morale. Unul dintre ele este Festivalul Internaţional de Teatru Clasic de la Arad, ajuns anul acesta la a XVI-a ediţie. Printre spectacolele ce vor fi prezentate zilnic, amintim "Legenda marelui Inchizitor" de F. Dostoievski (TNB), "Festinul imperial", operă comică pentru marionete cu muzică live inspirată după opera "Der Schauspieldirektor" de W.A. Mozart (Cehia), "Doamna noastră din Pascagoula" de Tenesee Williams (Teatrul Mic), "Năpasta" de I.L Caragiale (Teatrul Arad), "O scrisoare pierdută" de I.L. Caragiale (Teatrul "Jokay" din Ungaria), "Platonov" de Cehov (Teatrul Nottara), "Visul unei nopţi de vară" de Shakespeare (TNC) ş.a. Distincţia "Bene merentis" pentru Victor Rebengiuc Anul acesta, va fi acordată distincţia Bene merentis unei mari personalităţi a teatrului românesc, şi anume, maestrului Victor Rebengiuc. "Prin acest gest, teatrul şi publicul arădean fac o reverenţă adâncă în faţa celor care îşi dedică întreaga viaţă artei teatrale româneşti şi care au devenit adevărate simboluri ale teatrului din ţara noastră", declară organizatorii. Actorul va fi prezent, de altfel, şi în spectacolul, considerat de critici un regal teatral, "Legenda Marelui Inchizitor" de Feodor Dostoiesvki, în regia lui Radu Penciulescu. Piesa porneşte de la un episod din "Fraţii Karamazov" care pune problema pervertirii credinţei şi a exerciţiului religios. "Victor Rebengiuc a creat rolul desăvârşit vârstei sale. Prin forţa talentului a convins că nici o inchiziţie nu poate uzurpa divinitatea. Trebuie să fii atins de aripa Dumnezeirii ca să reuşeşti asemenea performanţă", spune criticul Cristiana Gavrilă.