Fiecare copil, indiferent de culoare, rasă, limbă, sex sau religie, are dreptul, între altele, la protecţie, îngrijire, odihnă şi recreere, educaţie, sănătate şi informare. Statul, prin instituţiile sale, fam
Dezbatere dedicată examenului de bacalaureat
Examenul de bacalaureat trebuie să fie „mai echitabil”, iar diplomele să fie echivalente indiferent de filiera urmată, a declarat secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Bogdan Cristescu, în cadrul unei dezbateri organizate miercuri de Coaliţia pentru Educaţie. „Avem un Bacalaureat care este la fel de 25 de ani, din 1997. (...) Sunt foarte multe lucruri pe care trebuie să le adaptăm, sunt foarte multe lucruri pe care trebuie să le îmbunătăţim, luând în considerare tot ceea ce a apărut nou, apropo de dezvoltarea durabilă, de globalizare sau de digital. (...) Bacalaureatul are nevoie să fie mai echitabil şi diplomele să fie echivalente indiferent pe filiera pe care o urmezi. Are nevoie să reprezinte mult mai clar o prespecializare pentru ceea ce se va face în terţiar (universitar, n.r.)”, a explicat Cristescu, potrivit Agerpres.
La rândul său, Sorin Ion, secretar de stat în același minister, s-a referit la competenţele digitale şi cele lingvistice de la examenul de bacalaureat care acum sunt „pur formale”, având în vedere că nu există noţiunea „admis-respins”, și care, prin noua legislație, ar trebui să devină niște probe relevante, în acord cu cadrul european.
Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică, la 13 iulie 2022, două proiecte de lege menite să reformeze radical sistemul de învăţământ din România. Pe marginea acestor documente - Legea învăţământului preuniversitar şi Legea învăţământului superior - au fost primite, doar în primele 10 zile de la lansare, peste 500 de propuneri, potrivit ministrului Sorin Cîmpeanu. De asemenea, au avut loc consultări cu reprezentanți ai elevilor, cu federaţiile sindicale din învăţământul preuniversitar și cu cele din învăţământul superior. (C. Z.)