Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Educaţie Mentorat pentru profesorii debutanţi

Mentorat pentru profesorii debutanţi

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 07 Oct, 2021

Ministerul Educației şi organizaţia non-guvernamentală Teach for Romania desfăşoară un program-pilot adresat cadrelor didactice debutante, care profesează în şcoli publice vulnerabile din ţară. Data-limită pentru depunerea candidaturilor celor care doresc să se înscrie în program este 11 octombrie 2021.

Ministerul Educației din România desfă­șoa­ră proiectul internațional NEST - Suport și formare pentru cadre didactice debutante, finanțat prin programul Erasmus+, în parteneriat cu Teach for Romania, organizație non-gu­vernamentală care de 7 ani recrutează și pregătește profesori și învățători din școli publice situate în zone dezavantajate din ţară. „NEST contribuie la stabilirea de noi practici de mentorat adaptativ pentru profesorii aflați la început de carieră”, iar scopul său „constă în implementarea unui sistem de formare de mentori, respectiv evaluarea efectelor acestui tip de formare asupra mentorilor și profesorilor debutanți, care lucrează în școli defavorizate din România”, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei.

Pe parcursul programului, cadrele didactice debutante vor beneficia de mentorat adaptiv pentru dezvoltarea competențelor de predare la clasă, de facilitarea lucrului cu elevi din medii defavorizate și obținerea de rezultate școlare mai bune cu aceștia, dezvoltarea abilității de a crea un mediu sigur și încurajator la clasă, precum şi de creșterea satisfacției și a gradului de retenție în profesie. Profesorii debutanţi, dar și cei cu experiență şi rezultate, care doresc să se alăture proiectului în calitate de membri, își pot depune candidaturile până la data de 11 octombrie 2021. Pentru a putea aplica, aceştia trebuie să îndeplinească, cumulativ, mai multe condiții: să aibă cel mult 2 ani de experiență în predare în sistemul public; să predea în anul școlar 2021-2022, la ciclul primar sau gimnazial, într-o școală cu grad ridicat de vulnerabilitate din județele Bacău, Botoșani, Brăila, Călărași, Galați, Ialomița, Iași, Neamț, Suceava, Teleorman, Tulcea și Vaslui; să aibă participare pe bază de voluntariat; să aibă o motivație autentică de a face parte din proiect.

Cei maximum 120 de participanți acceptaţi în anul școlar 2021-2022 vor fi organizați ulterior în 40 de grupe. „Participarea la program este gratuită, prin completarea unui formular online. Toți candidații vor primi un răspuns, indiferent de natura acestuia, până în data de 15 octombrie 2021”, transmite acelaşi minister.

Profesorii cu experiență și rezultate pot participa ca profesori-mentori dacă dețin gradul didactic I, au urmat cel puțin un program de formare continuă în ultimii 5 ani, au obţinut calificativul „Foarte bine” la evaluările anuale din ultimii 5 ani şcolari încheiaţi şi au cel puțin 5 ani de predare efectivă la catedră. Totodată, mentorii trebuie să provină din județele Bacău, Botoșani, Brăila, Călărași, Galați, Ialomița, Iași, Neamț, Suceava, Teleorman, Tulcea și Vaslui şi să fie dispuși să lucreze cu profesori debutanţi din şcoli defavorizate, timp de 2 ani.

„Profesorii-mentori implicați în program vor primi o certificare recunoscută de Ministerul Educației şi vor beneficia de model de sprijin pentru activitatea cu profesorii debutanți, materiale de instruire disponibile online și offline, sistem de management al învățării online (SMIO), sprijin din partea experților din proiect”, se mai arată în informarea Ministerului Educaţiei. Dacă vor fi selectaţi în urma evaluării dosarelor şi a interviurilor, mentorii vor urma un stagiu obligatoriu de formare în format hibrid, axat pe mentoratul adaptiv.   (O.N.)

 

Citeşte mai multe despre:   ERASMUS +  -   Ministerul Educației și Cercetării