Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Educaţie Modificări la admiterea în liceu

Modificări la admiterea în liceu

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 06 Mai, 2021

Repartizarea absolvenţilor de gimnaziu pe locurile de la liceu se va face la finalul lunii iulie, după o sesiune suplimentară a Evaluării Naţionale destinată „elevilor care nu s-au putut prezenta din motive medicale la prima sesiune de examen”, a declarat ministrul educaţiei, Sorin Cîmpeanu. Organizarea unei sesiuni suplimentare are în vedere interesul elevului, „măsura fiind luată pentru a da şansa elevilor de clasa a VIII-a de a se prezenta la Evaluarea Naţională, dacă, fără să fie vina lor, nu pot din motive medicale”, a precizat ministrul, citat de Agerpres. El a mai spus că repartizarea la liceu se va putea face după încheierea şi celei de-a doua sesiuni suplimentare. 

La finalul lunii aprilie, calendarul admiterii la liceu 2021 a fost modificat. Potrivit acestui document, completarea fișelor de înscriere are loc în perioada 16-22 iulie, iar repartizarea computerizată a absol­venților de gimnaziu pe locurile de la liceu va avea loc în 24 iulie. Ordinul prevede ca, începând cu ziua imediat următoare repartizării, respectiv 25 iulie, elevii să fie planificaţi pentru depunerea fizică a dosarelor. Ordinul prevede că „depunerea dosarelor se poate realiza și prin poștă, cu confirmare de primire, sau prin e-mail, cu documente scanate”. 

Potrivit noului ordin, „candida­ților care au transmis dosarele de înscriere prin poștă sau e-mail li se va comunica, telefonic sau prin e-mail, situația înscrierii. În cazul transmiterii dosarelor prin mijloace electronice sau prin poștă, candi­dații/ părinții/ reprezentanții legali ai acestora au obligația de a prezenta în format fizic, în original sau în copie certificată în conformitate cu originalul, documentele care au stat la baza înscrierii în învăță­mântul liceal, în termen de maximum două săptămâni de la începerea cursurilor”. (O. N.)