Centrul Cultural „Socrate” al Parohiei Miroslava II cu hramul „Duminica Sfinţilor Români” şi-a deschis în această săptămână porţile pentru primele activităţi dedicate copiilor. Pentru început,
Ore de educaţie rutieră pentru elevii de liceu
Poliţia Română, Asociaţia EDIT şi MOL România au lansat programul „Ora de educaţie rutieră la liceu”, în cadrul căruia se doreşte ca 3.000 de elevi din 15 licee bucureştene şi din ţară să dobândească deprinderile unui comportament responsabil în trafic. Elevii vor participa la workshopuri, unde vor dobândi cunoştinţe despre siguranţa rutieră, acordarea primului ajutor şi conducerea defensivă.
Având în vedere că anul trecut, în timpul sezonului estival, tinerii au produs 206 accidente rutiere grave, în urma cărora 62 de persoane au decedat şi 186 au fost rănite grav, reprezentanţii Poliţiei Române au transmis că „primele sesiuni informative vor avea loc în zece licee din Bucureşti, până la finalul acestui an şcolar (luna iunie)”. Poliţiştii au atras atenţia că 28% dintre accidentele grave din 2022 au fost cauzate de şoferi cu mai puţin de un an de experienţă.
„Poliția Română, prin Direcția Rutieră, depune eforturi constante pentru a crește gradul de disciplină rutieră, cu scopul de a preveni accidentele. Salutăm inițiativele din mediul privat care luptă pentru același scop și sperăm că printr-o abordare care pune accent pe educație vom reuși, împreună, să corectăm comportamentele care pun vieți în pericol. Salutăm demersul MOL România și susținem această inițiativă, punând la dispoziție specialiști în siguranță rutieră din echipa noastră, dar și materiale educative, cu ajutorul cărora ne dorim să contribuim la educația tinerei generații, care poate lua decizii conștiente și responsabile și din calitatea de participant la trafic”, a transmis într-un comunicat comisarul-șef de poliție Valeriu Catană, director al Direcției Rutiere.
Conform datelor Poliţiei Române, persoanele cu vârste sub 12 ani au fost implicate în 425 de accidente rutiere grave produse, la nivel naţional, în 2022. (O. N.)