Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Elevii clasei a IV-a dau startul evaluărilor naţionale
Evaluarea naţională debutează astăzi cu elevii de clasa a IV-a, care au proba scrisă la limba română. Testele au un format asemănător cu cele internaţionale, nivelul de dificultate fiind mediu, după cum au anunţat reprezentanţii Ministerului Educaţiei. Următoarele evaluări vor fi la clasele a II-a şi vor avea loc în perioada 2-4 iunie. Elevii clasei a VI-a vor avea evaluarea în perioada 5-6 iunie.
Elevii claselor a IV-a vor susţine astăzi proba la limba română din cadrul evaluării naţionale, „testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale (tip IEA - TIMSS)“, după cum a precizat Ministerul Educaţiei Naţionale. Evaluarea va continua mâine, 29 mai, cu proba scrisă la matematică, iar în data de 30 mai va fi susţinută proba la limba maternă de către elevii aparţinând minorităţilor naţionale. În Capitală, aproximativ 13.000 de elevi din clasele a IV-a vor susţine evaluarea naţională la limba română, informează purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, Marian Banu, citat de Agerpres. Potrivit acestuia, evaluarea se va face în clasele de cursuri în care învaţă elevii, iar ele nu îşi propun să „polarizeze“ clasele.
„Evaluările îşi propun să regleze deficienţele şi să arate achiziţiile elevilor la acel moment. Este bine că aceste evaluări se fac din doi în doi ani. Putem astfel să intervenim pentru a regla deficienţele. Evaluările sunt realizate pe filosofia testărilor internaţionale“, a mai spus ieri Marian Banu.
Competenţele pe care elevii trebuie deja să le fi acumulat sunt conform nivelului specific vârstei - competenţe de scris-citit, folosirea corectă a limbii române şi a limbii materne, competenţe de comunicare în limba română şi limba maternă, competenţe în domeniul matematicii şi al ştiinţelor naturii, subiectele fiind elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) şi având un nivel mediu de dificultate.
Durata alocată rezolvării fiecărui test administrat la clasa a IV-a este de 60 de minute.
În ceea ce priveşte rezultatele, acestea nu vor fi făcute publice, „se vor discuta doar cu părinţii“ şi la nivelul unităţilor de învăţământ, urmând să fie valorificate „prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate“.
Următoarele evaluări vor avea loc între 2-4 iunie la clasele a II-a, iar la clasa a VI-a între 5-6 iunie. În ansamblu, evaluările urmăresc, potrivit ministrului educaţiei, Remus Pricopie, „să identifice evoluţia elevilor din clasele a II-a, a
IV-a şi a VI-a, pentru a putea oferi date substanţiale care vor permite o analiză a sistemului de învăţământ preuniversitar (pe segmentele menţionate)“.