Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Program pentru părinţii care au copii cu autism
Proiectul „Formarea pe competenţe parentale a părinţilor (Parent Skills Training Program)”, iniţiat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii în parteneriat cu Organizaţia Autism Speaks, a fost lansat recent în România, în cadrul unei dezbateri la care au participat mai mulţi factori de decizie, între care reprezentanţi ai psihologilor, ai ministerelor Educaţiei și Sănătăţii, dar și parlamentari. „Programul oferă suport României pentru a forma profesional, pe o perioadă de un an, un grup de absolvenţi de psihologie care, la rândul lor, în fiecare regiune din întreaga ţară, vor forma alte grupuri de lucru. Grupurile de lucru vor merge atât în centrele ONG-urilor, realizate de cele mai multe ori de către părinţi şi specialişti, cât şi la părinţi. Acest program este orientat către părinţi și vine ca o soluţie la nevoia acestora de a fi consiliaţi, deoarece părinţii au nevoie de acest suport, au nevoie de consiliere”, a explicat deputatul Cristina Nichita, iniţiatoarea dezbaterii. Totodată, prin acest program se doreşte dezvoltarea serviciilor de suport în terapia autismului, în baza unor structuri din care să facă parte reprezentanţi ai ONG-urilor, ai administraţiilor locale şi părinţi.
Ministrul educaţiei, Mircea Dumitru, a declarat că instituția pe care o conduce, alături de Ministerul Sănătăţii, trebuie să se implice în rezolvarea problematicii legate de abordarea prezenţei la şcoală a copiilor diagnosticaţi cu afecţiuni din spectrul autist. „Ministerul Educaţiei va trebui să se implice şi, în general, şcoala românească trebuie să se implice în această problematică extrem de complexă, în coordonare cu Ministerul Sănătăţii, pentru că una dintre problemele pe care o avem acum şi pe care va trebui să o rezolvăm şi în viitor este cum anume vom aborda prezenţa la şcoală a copiilor care au această condiţie specială, numită spectrul de autism”, a punctat Mircea Dumitru.