Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Program pentru părinţii care au copii cu autism

Program pentru părinţii care au copii cu autism

Un articol de: Oana Nistor - 24 August 2016

Proiectul „Formarea pe competenţe parentale a părinţilor (Parent Skills Training Program)”, iniţiat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii în parteneriat cu Organizaţia Autism Speaks, a fost lansat recent în România, în cadrul unei dezbateri la care au participat mai mulţi factori de decizie, între care reprezentanţi ai psihologilor, ai ministerelor Educaţiei și Sănătăţii, dar și parlamentari. „Programul oferă suport României pentru a forma profesional, pe o perioadă de un an, un grup de absolvenţi de psihologie care, la rândul lor, în fiecare regiune din întreaga ţară, vor forma alte grupuri de lucru. Grupurile de lucru vor merge atât în centrele ONG-urilor, realizate de cele mai multe ori de către părinţi şi specialişti, cât şi la părinţi. Acest program este orientat către părinţi și vine ca o soluţie la nevoia acestora de a fi consiliaţi, deoarece părinţii au nevoie de acest suport, au nevoie de consiliere”, a explicat deputatul Cristina Nichita, iniţiatoarea dezbaterii. Totodată, prin acest program se doreşte dezvoltarea serviciilor de suport în terapia autismului, în baza unor structuri din care să facă parte reprezentanţi ai ONG-urilor, ai administraţiilor locale şi părinţi.

Ministrul educaţiei, Mircea Dumitru, a declarat că instituția pe care o conduce, alături de Ministerul Sănătăţii, trebuie să se implice în rezolvarea problematicii legate de abordarea prezenţei la şcoală a copiilor diagnosticaţi cu afecţiuni din spectrul autist. „Ministerul Educaţiei va trebui să se implice şi, în general, şcoala românească trebuie să se implice în această problematică extrem de complexă, în coordonare cu Ministerul Sănătăţii, pentru că una dintre problemele pe care o avem acum şi pe care va trebui să o rezolvăm şi în viitor este cum anume vom aborda prezenţa la şcoală a copiilor care au această condiţie specială, numită spectrul de autism”, a punctat Mircea Dumitru.