Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Fara categorie Regionale Moldova Fundaţia „Episcop Melchisedec“ din Roman, model de implicare pentru ajutorarea celor defavorizaţi

Fundaţia „Episcop Melchisedec“ din Roman, model de implicare pentru ajutorarea celor defavorizaţi

Un articol de: Constantin Gherasim - 29 Oct, 2016

Fundaţia „Episcop Melchisedec“ este una dintre cele mai reprezentative instituţii educaţionale din cadrul Arhiepiscopiei Romanului şi Bacăului în care, cu binecuvântarea Înaltpreasfinţitului Părinte Ioachim, Arhiepiscopul Romanului şi Bacăului, copii proveniţi din familii defavorizate din municipiul Roman beneficiază de servicii sociale şi educaţionale de cea mai bună calitate.

Toate eforturile personalului didactic care activează în cadrul Fundaţiei „Episcop Melchisedec“ sunt focalizate pe formarea intelectuală şi morală a tinerilor elevi încercând să redea acestora încrederea în sine şi dorinţa de a studia, precum şi puterea de a trece peste neajunsurile vieţii.  Luni, 24 octombrie, la mai bine de o lună de la începutul anului şcolar, după ce elevii de la Centrul de zi din cadrul Fundaţiei „Episcop Melchisedec“ s-au acomodat cu ritmul didactic specific acestor servicii social-educaţionale, Aurelian Constantin Alexa, directorul fundaţiei, a prezentat într-un scurt interviu câteva dintre obiectivele pe care instituţia pe care o conduce le urmăreşte în activitatea didactică.

Care sunt condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească serviciile oferite de o astfel de instituţie pentru ca tinerii să beneficieze de o educaţie eficientă, iar timpul petrecut împreună cu profesorii să fie unul câştigat?

Activitatea elevului trebuie riguros organizată, supravegheată şi controlată. Copilul care are un astfel de program şi nu desfăşoară activitatea la întâmplare îşi pregăteşte temele la timp, îşi formează deprinderi de muncă ordonată şi sistematică. Din aceste cauze el nu întâmpină greutăţi în îndeplinirea sarcinilor şcolare. Colaborarea familiei cu şcoala este necesară pentru realizarea cu succes a cerinţelor impuse de unitatea de învăţământ. Un program complet trebuie să jaloneze munca şi odihna copilului. Eficientizarea colaborării fundaţie-familie se concretizează în abordarea de către cadrul didactic al acestei teme în cadrul şedinţelor cu părinţii. De aceea, prezentarea unui program zilnic al elevului este necesară. Armonizarea sarcinilor din programa şcolară cu laturile recreative au scopul de a stimula copilul în vederea evoluţiei armonioase şi echilibrate. Scopul cel mai important al creării unui program educaţional pe diferite laturi de dezvoltare este acela de a forma tipuri de elevi şi de a-i ajuta să dobândească competenţe pentru viaţa privată şi profesională.

Pentru atingerea scopului activităţilor educaţionale, instituţia pe care o coordonaţi a avut nevoie şi de sprijinul unor profesori calificaţi, care să reuşească atât prin metode logice, recreative şi diversificate, dar şi interactive şi moderne să aducă beneficii pentru mintea şi trupul copiilor.

Da. Între cei care îşi desfăşoară activitatea în cadrul Centrului de zi, putem menţiona pe Bogdan Sava, vicepreşedintele Asociaţiei Judeţene de Şah Neamţ, care desfăşoară în cadrul Centrului de Zi al Fundaţiei „Episcop Melchisedec“ activităţi de voluntariat, având în centru şahul. Acest joc reuşeşte să inspire autoperfecţionarea şi dezvoltă capacitatea de a prevedea consecinţele propriilor acţiuni. Datorită acestui test de răbdare şi tactului de care dă dovadă domnul profesor Bogdan Sava, încrederea copiilor în forţele proprii este sporită şi de aceea ziua de luni este aşteptată cu interes.

Deşi este cea care se ocupă de coordonarea activităţilor zilnice ale Centrului de Zi, prof.   Cristina Chelaru, având a doua specializare în Limba şi Literatura Engleză, susţine în decursul zilei de marţi ora de engleză prin joc şi joacă. Întrucât cunoaşterea unei limbi străine te poate ajuta să avansezi nu doar în plan profesional, cultura generală şi comunicarea interculturală reprezintă un aspect important pentru conturarea unei imagini şi a unor valori diferite de cele deja cunoscute. Folosind metodele de învăţare moderne şi accesând platforme interculturale şi educaţionale, curiozitatea copiilor este stârnită, şi astfel „cel de departe devine „mai aproape“, atât verbal, cât şi la nivel comprehensional.

Cel mai bun mijloc de a cunoaşte creaţia lui Dumnezeu - lumea în care trăim - este instituţia numită şcoală, predarea religiei fiind considerată asemenea unei punţi spre împlinirea menirii de om. Mulţumită pr. Gabriel Roşu, de la Centrul eparhial Roman, profesor de discipline teologice în cadrul Liceului Teologic „Episcop Melchisedec“, care are o bogată experienţă în lucrarea cu tinerii şi îndrumarea acestora pe calea mântuirii, reuşim să semănăm Cuvântul Domnului în inimile curate ale copiilor. Aşadar, spiritualizarea relaţiilor profesor-elev este conturată de pacea spirituală şi iubirea divină, de caracterul informativ, formativ şi puternic modelator al moralei creştine. 

Activităţile cu un conţinut matematic au un rol deosebit de important, pentru că ele stimulează mai mult dezvoltarea intelectuală. Acest lucru este posibil prin domnul profesor Vasile Ravaru care manifestă acţiuni de voluntariat în cadrul Centrului de Zi „Episcop Melchisedec“. Cu o amplă experienţă şi vechime în sistemul educaţional nemţean, reuşeşte printr-un deosebit tact pedagogic să antreneze cunoştinţele şi memoria copiilor, pentru ca ei să reţină, să păstreze şi să reproducă în mod conştient unele competenţe dobândite, să memoreze regulile unui „joc“ didactic sau logic. Doamna profesor de artă Magdalena Gheorghiţă este cea care reuşeşte să ne arate mereu cât de distractivă este forma de activitate: dansul. Experienţa în lucrul cu copiii, îmbinată cu devotament, iubire şi plăcere, atrage copiii, iar aceştia găsesc în dans acea parte distractivă a artei. Selecţiile muzicale, alese de doamna profesor, reuşesc să mobilezeze grupul, făcându-l omogen, în pofida diferenţelor de vârstă dintre copii. Iubirea, arta şi arta dansului sunt legi pe care doamna Magda Gheorghiţă reuşeşte să le transmită tinerilor, aceştia fiind cuprinşi de note, paşi, vibraţii şi culori. Călătoria înspre minunile naturii şi curiozităţile acesteia este îndrumată de către doamna profesor de biologie Ioana Roxana Iorgu. Spectaculoasa lume care ne înconjoară, uneori necunoscută de ochiul uman, este deosebit de frumos prezentată de către doamna profesor, care datorită cercetării complexe reuşeşte să transpună, prin metode moderne, un univers uimitor plin de curiozităţi. Atenţia copiilor este mereu captată, descoperind în această călătorie noi trasee perfecte de explorat.