„Zis-a Domnul: Precum a fost în zilele lui Noe, tot așa va fi și în zilele Fiului Omului: mâncau, beau, se însurau, se măritau, până în ziua când a intrat Noe în corabie și a venit potopul și i-a nimicit
Cadrele didactice, părinţii şi elevii ieşeni au dezbătut nevoia de reformă în educaţie
În aula Academiei Române - filiala Iaşi a avut loc joi, 18 februarie 2016, dezbaterea publică intitulată „Copiii noştri şi nevoia de reformă în educaţie“. Evenimentul a fost organizat de Asociaţia Profesorilor de Istorie din judeţul Iaşi, Asociaţia CHRONOS XXI, Asociaţia ANAMNESIS, APOR - Asociaţia Părinţi pentru Ora de Religie - filiala Iaşi, Asociaţia PRORELIS, Fundaţia IF 2000 şi Societatea de Geografie din România - filiala Iaşi.
În aula Academiei Române - filiala Iaşi s-a derulat dezbaterea publică intitulată „Copiii noştri şi nevoia de reformă în educaţie“. La eveniment au participat atât cadre didactice din învăţământul preuniversitar, cât şi profesori de la facultăţile de Istorie, Psihologie, Filosofie şi Geografie din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza“ din Iaşi. De asemenea, au fost prezenţi numeroşi elevi şi părinţi. Scopul urmărit al dezbaterii a fost discutarea modificărilor propuse de minister pentru programa şcolară, după cum ne-a declarat Corneliu Popa, vicepreşedinte APOR Iaşi: „Am rediscutat problema planurilor de învăţământ, care deja au suscitat interesul public în ultimele săptămâni. Considerăm că dezbaterile organizate până acum de Ministerul Educaţiei Naţionale sunt îngrijorătoare şi nu răspund nevoii unei anumite categorii de beneficiari, respectiv părinţi şi elevi. În această dezbatere am dorit să aflăm din partea părinţilor şi a cadrelor didactice, care nu au avut ocazia să participe la alte dezbateri, cum văd ei planurile de învăţământ propuse şi dacă este nevoie să solicităm ministerului o serie de măsuri prin care şi noi, părinţii, să ne aducem contribuţia şi să ne spunem punctul de vedere în această chestiune“.
Printre temele ce au fost abordate s-au numărat: Cum se poate armoniza parteneriatul dintre familie, corpul profesoral şi administraţie? Cum va reuşi şcoala să se modernizeze fără a afecta vechile noastre valori? Cum putem fi europeni fără a pierde iremediabil identitatea naţională?. S-a subliniat de asemenea faptul că reforma în sistemul de învăţământ românesc trebuie astfel gândită încât să fie benefică în special elevilor. Mai multe detalii ne-a oferit Fulvia Horobeţ, preşedinte PRORELIS Iaşi: „Elevii sunt beneficiarii direcţi ai actului educaţional şi nu ne dorim o reformă doar de dragul reformei, ci o reformă reală, care să îi ajute pe copiii noştri să iubească şcoala. Considerăm că variantele de plan-cadru care au fost supuse dezbaterii publice şi discuţiilor din ultima perioadă nu reuşesc să ofere un contur, o creionare psiho-pedagogică corectă. Este afectată dimensiunea identitară, este afectată spiritualitatea - se pune accent mult prea mare pe dezvoltarea ştiinţifică a copilului, în detrimentul dezvoltării spirituale. Ştim cu toţii că, pentru a avea succes în viaţă, persoana trebuie să-şi dezvolte şi inteligenţa emoţională şi relaţiile cu semenii, să cunoască acea frumoasă «corolă de minuni a lumii». Nu putem să lăsăm să le fie lezat copiilor noştri sufletul, care trebuie să cunoască o dezvoltare cât mai frumoasă şi armonioasă“.