În vremea aceea a intrat Iisus într-un sat, iar o femeie cu numele Marta L-a primit în casa ei. Şi ea avea o soră ce se numea Maria, care, aşezându-se la picioarele Domnului, asculta cuvintele Lui. Iar Marta se
Şcoala de vară „Pe uliţa copilăriei” de la Chintinici
În perioada 17 iunie - 22 august 2019 s-a desfăşurat la Parohia Chintinici, Protopopiatul Roznov, cu binecuvântarea Înaltpreasfinţitului Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, proiectul „Şcoala de vară - Pe uliţa copilăriei”.
Proiectul a fost coordonat de pr. dr. Iulian-Mihail Vasile, în calitate de preot paroh organizator, prof. Adina Maria Dumitraşcu şi prof. înv. primar Alina Camelia Vasile, având susţinerea direcţiunii Liceului Tehnologic „Gh. Ruset Roznovanu” Roznov - prof. Oana Ilarie (director) şi prof. înv. primar Ioan Stroea (director adjunct) - şi a Primăriei Roznov. Proiectul s-a derulat la centrul social-cultural al parohiei.
Cursurile au fost destinate copiilor şi tinerilor din parohie în scopul formării deprinderilor creştin-morale, dar şi pentru a-i încuraja pe aceştia în studiul limbii engleze. Au participat în fiecare marţi şi joi peste 70 de elevi din ciclul primar şi gimnazial, împărţiţi pe grupe de vârstă pentru cursurile de engleză (conversaţie liberă), atelierele de bune practici, cateheze şi cursuri recreative (jocuri distractive), susţinuţi de echipe de voluntari (Bujor Giorgia, Luca Bârsan etc).
Activităţile recreative au avut o tematică complexă: poveşti cu mesaje creştin-morale, ghicitori creştine, teste de cunoaştere a religiei creştin-ortodoxe, întreceri sportive, probleme de logică şi ingeniozitate, jocuri de dezvoltare personală, jocuri de abilitate şi îndemânare etc. La finalul proiectului s-au împărţit diplome şi cadouri participanţilor.
„Aceste activităţi recreative i-au ajutat pe tineri să descopere frumuseţea valorilor creştine, să se apropie de viaţa Bisericii, dar şi să socializeze, să formeze legături de prietenie şi colaborare între ei. Puntea de legătură cu sufletul copiilor a fost creată prin jocurile şi întrecerile distractive care au asigurat un climat relaxant şi pozitiv, ceea ce a dus la facilitarea receptării mesajelor moral-creştine de către tinerii participanţi la proiect. Diversitatea culturală şi pluri-lingvismul, care definesc societatea actuală, au condus la o amplificare a necesităţii cunoaşterii limbilor străine, în special engleza. Aceasta girează, într-o măsură din ce în ce mai mare, accesul persoanei la viaţa socială şi reuşita în viaţa profesională.
Cursurile de limba engleză s-au axat pe activităţi ludice, metode activ-participative şi învăţare prin descoperire. Jocurile didactice, cântecele în limba engleză şi materialele vizuale au avut un rol vital în stimularea motivaţiei interne, precum şi în alimentarea dorinţei copiilor de a deprinde cât mai multe cunoştinţe practice. Participarea la acest proiect în calitate de profesor coordonator mi-a prilejuit trăirea unor sentimente de împlinire şi satisfacţie interioară, precum şi posibilitatea de a evolua din punct de vedere profesional. Entuziasmul copiilor şi bucuria descoperirii lucrurilor noi de către aceştia reprezintă cea mai de preţ realizare profesională”, ne-a declarat prof. Adina Dumitraşcu.
„Un profesor mediocru le vorbeşte elevilor, un profesor bun le explică, un profesor dedicat demonstrează cele explicate, iar un profesor măreţ inspiră elevii, spunea scriitorul Wiliam Arthur Ward. Trăim într-o societate în care oamenii se transformă în roboţi de muncă, iar părinţii îşi pregătesc copiii pentru succes, tind să-i transforme în maşini de învăţat care să producă cât mai multe diplome. Procesul educaţional are nevoie însă de profesori care să-i înveţe pe elevi să gândească, să fie creativi, să înveţe să înfrunte eşecurile, iar nu să acumuleze şi să repete informaţii. Scopul proiectului a fost tocmai acest deziderat de a pregăti copiii pentru „a fi”, căci lumea îi pregăteşte pentru „a avea”. Sperăm ca acest proiect să fie un punct de plecare pentru alte activităţi extraşcolare pe care să le desfăşurăm ulterior”, a adăugat la final pr. dr. Vasile Iulian-Mihail.