„În vremea aceea a ales Domnul alți șaptezeci (și doi) de ucenici și i-a trimis câte doi, înaintea feței Sale, în fiecare cetate și loc unde Însuși avea să vină. Și zicea către ei: Secerișul este
Simpozion şi concurs regional „Gheorghe Ruset-Roznovanu“
În data de 27 mai 2016, în sala de festivităţi a Liceului Tehnologic Roznov, s-a desfăşurat a IV-a ediţie a simpozionului şi concursului regional „Gheorghe Ruset-Roznovanu“, sub conducerea dir. prof. Oana Ilarie, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ şi Parohia Chintinici. Tema lucrărilor s-a intitulat „Interdisciplinaritatea - exemple de bune practici“, simpozionul fiind organizat pe mai multe secţiuni: literatură, tradiţii şi spiritualitate, istoria şi geografia orizontului local.
La eveniment au participat cadre didactice şi elevi ai liceului şi diferiţi invitaţi, moderator fiind prof. dr. Daniel Nedeloiu. Activitatea simpozionului a cuprins o sesiune de comunicări ale cadrelor didactice, apoi prezentări ale elevilor, după care a urmat jurizarea şi premierea participanţilor.
În cuvântul de deschidere, prof. Oana Ilarie a prezentat realizările liceului pe plan didactic. Părintele protoiereu al Protopopiatului Roznov, pr. Vasile Ţoc, a evidenţiat personalitatea colonelului Gh. Ruset-Roznovanu, proprietarul moşiei Roznov, şi modul pozitiv în care s-a implicat în destinul şcolii.
Pr. dr. Iulian Vasile, paroh la Parohia Chintinici, consilier educaţional şi partener organizatoric în cadrul evenimentului, a vorbit în prelegerea susţinută despre necesitatea ca învăţământul de astăzi să cultive cât mai mult creativitatea şi curiozitatea elevului: „Organizarea simpozionului de anul acesta, prin tema sa, promovarea interdisciplinarităţii şcolare, propune un excurs al procesului educaţional desfăşurat în şcoala românească de-a lungul timpului. Trăim astăzi într-o lume secularizată, sincretică religios şi globalizată, în care normele morale şi valorile spirituale se pierd, în detrimentul proliferării unui materialism feroce. E un sistem social care dă valoare lui «a avea» în detrimentul lui «a fi», esteticii şi nu conţinutului, consumului şi nu ideilor.
Într-un asemenea context, este nevoie de promovarea unei noi educaţii. Memoria este terenul unde se cultivă educaţia. Procesul educaţional clasic a transformat memoria umană într-o bancă de date. Informăm şi nu formăm, obiectivul fundamental este de a-i învăţa pe elevi să gândească şi nu să repete informaţia.
Probele şcolare stimulează elevii să repete informaţii, prea puţin să gândească. Testele ar trebui să promoveze creativitatea, dezvoltarea gândirii libere, să cultive raţionamentul schematic, să amplifice capacitatea de argumentare a elevilor. Aceştia trebuie pregătiţi să exploreze necunoscutul, să nu se teamă de eşec, ci de renunţarea de a mai încerca.“