Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Oltenia Oră de cateheză la Biserica „Ziua Crucii”

Oră de cateheză la Biserica „Ziua Crucii”

Un articol de: Ziarul Lumina - 29 Noiembrie 2016

Membrii grupului de cateheză „Sfântul Ambrozie cel Mare”, din Parohia Rovine, s-au întrunit duminică seară, 27 noiembrie, la Biserica „Ziua Crucii” din Craiova. Tema întâlnirii a fost „Despre formele de penitență graduală în Răsărit la Sfântul Grigorie Taumaturgul”. Ora de cateheză a fost coordonată de pr. Marius Bârlădeanu şi pr. Ion Bârnea. „Rădăcinile Spovedaniei private se regăsesc în practica mărturisirii gândurilor, cel puțin parțial, pentru că în cartea biblică Faptele Apostolilor citim că «mulți dintre cei ce crezuseră veneau ca să se mărturisească și să spună faptele lor» (Fap. 19, 18). Această practică emergentă a Spovedaniei private a depășit și a înlocuit tradiția mai veche a penitenței publice, care se practica în secolele primare ale creștinismului. Penitența publică ajunsese la forma sa ritualizată în timpul secolului al III-lea și avea menirea de a fi aplicată păcatelor grave - crimă, apostazie, adulter - comise după Botez. Procesul era dur, îndelungat și umilitor, putând fi utilizat o singură dată în viața păcătosului. Ritualul penitenței publice avea câteva etape. După ce admitea păcatul în fața episcopului sau a delegatului episcopului, penitentul îmbrăca haina de penitent și își însușea un regim strict de post, rugăciune și milostenie. Sfântul Grigorie Taumaturgul (213-270), marele Episcop misionar din Neocezareea Pontului, descrie patru forme de penitență graduală pentru păcătoșii din Răsărit”, a spus pr. Marius Bârlădeanu.