„Zis-a Domnul către ucenicii Săi: Dacă voiește cineva să vină după Mine, să se lepede de sine, să-și ia crucea în toate zilele și să-Mi urmeze Mie; căci cine va voi să-și scape viața o va pierde; iar cine-și va pierde viața pentru Mine, acela o va mântui. Căci ce folosește omului dacă va câștiga lumea toată, iar pe sine se va pierde sau se va păgubi? Căci de cel ce se va rușina de Mine și de cuvintele Mele, se va rușina de el și Fiul Omului când va veni întru slava Sa și a Tatălui și a sfinților îngeri. Cu adevărat însă vă spun vouă: Sunt unii dintre cei ce stau aici care nu vor gusta moartea până ce nu vor vedea Împărăția lui Dumnezeu.”
Proiect european Erasmus pe teme educative
Început la 1 octombrie 2016, sub coordonarea Asociaţiei „Edulife” din Craiova, proiectul de parteneriat strategic Erasmus+ „The New Educations in Promoting Transversal Skills”, și-a finalizat perioada de implementare. Cu nouă parteneri din șapte ţări europene, printre care şi două şcoli din judeţul Dolj (Şcoala Gimnazială Ghindeni şi Liceul Tehnologic de Transporturi Auto - Craiova), proiectul s-a adresat unui grup-ţintă de peste 2.000 de elevi şi profesori/formatori din cele șase şcoli, două ONG-uri şi o firmă implicate din cele șapte ţări.
Proiectul, prin activităţile sale de învățare şi formare, a promovat conceptul „Noile Educaţii”, lansat în 1988 de profesorul universitar de pedagogie George Văideanu. Acest concept însumează noi obiective şi tipuri de conţinuturi generate de „problematica lumii contemporane”, fiind în continuă creştere în funcţie de reactualizarea problemelor cu care omenirea se confruntă. În contextul dat, proiectul şi-a propus o abordare nouă în dezvoltarea competenţelor transversale (civice, digitale şi antreprenoriale), prin dobândirea de cunoştinţe şi competențe aferente unora din „Noile Educaţii”, respectiv: educaţia pentru pace, educaţia pentru sănătate, educaţia pentru dezvoltarea personală, educaţia antreprenorială, educaţia pentru democraţie, educaţia civică, educaţia pentru mediu, educaţia pentru comunicare şi mass-media, educaţia pentru timpul liber.
Cei nouă parteneri au colaborat pentru realizarea a două rezultate intelectuale, disponibile online pe site-ul proiectului www.new-educations.eu. Rezultatele prezentate pe larg în cadrul celor șapte evenimente de multiplicare organizate în toate cele șapte ţări partenere vor asigura sustenabilitatea proiectului dincolo de termenul de finalizare. (Alina-Marilena Dică)