„În vremea aceea, mergând Iisus pe cale, a zis cineva către El: Te voi însoți oriunde Te vei duce. Și i-a zis Iisus: Vulpile au vizuini și păsările cerului cuiburi; dar Fiul Omului nu are unde să-Și plece
Un nou doctor în teologie
Şcoala Doctorală „Sfântul Nicodim” din cadrul Facultăţii de Teologie din Craiova are de săptămâna aceasta un nou absolvent. Pr. Ciprian-Constantin Vuţan a susţinut marţi, 24 aprilie, teza cu titlul „Prezenţa şi lucrarea Preasfintei Treimi în Biserică şi în Euharistie”, sub coordonarea Înaltpreasfinţitului prof. univ. dr. Părinte Irineu, Arhiepiscopul Craiovei şi Mitropolitul Olteniei.
Evenimentul academic a avut loc în sala de protocol a noului sediu al Facultăţii de Teologie din Craiova, din strada Brestei nr. 24. Din comisia de evaluare a tezei au făcut parte: IPS prof. univ. dr. Irineu, în calitate de coordonator, pr. conf. univ. dr Picu-Nelu Ocoleanu, de la Facultatea de Teologie din Craiova, în calitate de preşedinte al comisiei, pr. prof. univ. dr. Ştefan Buchiu, de la Facultatea de Teologie „Justinian Patriarhul” din Bucureşti, pr. prof. univ. dr. Ion Popescu, de la Facultatea de Teologie „Sfânta Filofteia” din Piteşti, şi pr. conf. univ. dr. Nicolae Moşoiu, de la Facultatea de Teologie „Lucian Blaga” din Sibiu.
În referatul de apreciere a lucrării, IPS Părinte Mitropolit Irineu a consemnat faptul că „munca de cercetare a autorului se îndreaptă deci spre Sfinții Părinți și spre teologii Bisericii: ierarhi, preoți, călugări, profesori și teologi. Din lucrările acestora, părintele a analizat învățătura dogmatică și exegeza lor profundă asupra dogmei Preasfintei Treimi, asupra Bisericii și Sfintei Euharistii. În această experienţă şi cu informaţiile provenite din Sfânta Scriptură şi din scrierile Părinților, dogmatiști cercetați de părintele Ciprian Constantin Vuțan au aprofundat învățături dogmatice de mare valoare pentru viața Bisericii. Dumnezeu, prin descoperirea Sa, începută în actul creaţiei, continuată prin profeţi și desăvârșită prin Întrupare, S-a descoperit ca fiind Existenţă fără început şi fără sfârşit. El Îşi are existenţa de la Sine şi prin Sine, ceea ce înseamnă că El este Însăşi Existenţa”.