Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Consumatorii aruncă o treime din alimentele cumpărate

Consumatorii aruncă o treime din alimentele cumpărate

Un articol de: Oana Nistor - 15 Octombrie 2015

România se află pe locul 9 în Europa în ceea ce priveşte cantitatea de alimente risipite, potrivit reprezentanţilor Ministerului Agriculturii, iar consumatorul român trebuie educat pentru a reduce risipa de alimente. „Risipa alimentară trebuie combătută plecând de la cauze, prin educaţie şi campanii de cumpărare a pachetelor mici. Trebuie să avem o ofertă de produse adaptată. Există un program denumit «Cumpără cât ai nevoie» care se adaugă mai multor campanii, precum cele de donare de alimente. Trebuie să ne focusăm pe cauzele risipei de alimente. Aceasta nu este numai o problemă a comercianţilor, este o problemă a tuturor, inclusiv a autorităţilor cărora le cerem să dialogheze cu noi pentru găsirea unui mod de prelungire a termenului de valabilitate”, au spus reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) în cadrul unei conferinţe de specialitate, potrivit Mediafax. Conform reprezentanţilor retailerilor, cel puţin o treime din alimentele cumpărate se aruncă acasă la consumator.

Pe de altă parte, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) s-a declarat dispusă să sprijine retailerii pentru a reduce risipa alimentară, inclusiv prin majorarea, la 15 zile, a perioadei în care magazinele pot avea la promoţie produsele care urmează să expire, după cum a declarat preşedintele autorităţii, Marius Dunca.