Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Cum putem renunța la abonamentele pentru servicii

Cum putem renunța la abonamentele pentru servicii

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Oana Nistor - 28 Martie 2016

Contractele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune pot fi sistate unilateral de către abonaţi, fără a plăti despăgubiri, în situaţia în care un operator intenţionează să modifice unilateral termenii contractuali. Dacă furnizorul a modificat contractul fără să notifice sau nu a informat utilizatorii despre dreptul de a denunţa contractul fără penalităţi prin intermediul notificării, ANCOM poate lua măsuri.

Contractele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune pot fi sistate unilateral de către abonaţi, fără a plăti despăgubiri, în situaţia în care un operator intenţionează să modifice unilateral termenii contractuali, potrivit unei informări transmise de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

„Modificarea contractelor pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se poate face atât la cererea utilizatorului, în condiţiile prevăzute în contract sau pe baza negocierii directe, cât şi la iniţiativa furnizorului. Potrivit prevederilor legale, dacă un operator intenţionează să modifice unilateral contractul încheiat cu un utilizator final, acesta din urmă are dreptul să renunţe la contract, fără a plăti despăgubiri, în termen de 30 de zile de la primirea notificării privind intenţia de modificare a contractului, dacă nu este de acord cu modificările propuse”, se menţionează în comunicatul ANCOM, citat de Agerpres.

Conform sursei citate, notificarea privind intenţia de a modifica unilateral contractul trebuie să fie transmisă sub formă de scrisoare, e-mail, SMS, fax sau prin intermediul contului de client al abonatului de pe site-ul furnizorului, în acest din urmă caz notificarea trebuind să fie însoţită de un SMS şi/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea acesteia.

„Indiferent de modul în care operatorul transmite notificarea, acesta trebuie să asigure transmiterea integrală a textului notificării, fără a face trimitere la alte surse de informare. De asemenea, în cazul în care notificarea este transmisă pe suport hârtie, aceasta trebuie să fie separată de orice material publicitar. Potrivit aceleiaşi decizii ANCOM, furnizorii de servicii de telefonie, internet şi televiziune de pe piaţa din România sunt obligaţi să publice pe site-urile proprii informaţii privind condiţiile de modificare a contractului, inclusiv demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a solicita modificarea acestuia. Dacă furnizorul a modificat contractul fără să notifice sau nu a informat utilizatorii despre dreptul de a denunţa contractul fără penalităţi prin intermediul notificării, ANCOM poate lua măsuri”, notează Autoritatea.

Cu toate acestea, ANCOM atrage atenţia, fiecare utilizator de servicii de telecomunicaţii trebuie să solicite operatorului o copie a contractului-cadru, care conţine prevederile generale aplicabile în relaţia dintre abonat şi furnizorul de servicii, indiferent de oferta concretă pentru care optează utilizatorul, şi trebuie să analizeze informaţiile înainte de a semna şi a intra într-o relaţie contractuală. Documentul trebuie să fie disponibil şi pe pagina de internet a furnizorului.

În anul 2015, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și a so­luționat peste 2.000 de re­clamații de la utilizatorii de comunicații din România, cu 19% mai mult față de anul 2014. Principala nemul­țumire a utilizatorilor de comunicaţii din România a fost relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, 40% din totalul reclamațiilor au vizat derularea, prelungirea și încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în contracte, dar și faptul că furnizorii nu au răspuns la reclamațiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor.