Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială În urma reducerii TVA la alimente, marile magazine au redus preţurile cu 12,8%

În urma reducerii TVA la alimente, marile magazine au redus preţurile cu 12,8%

Data: 13 August 2015

După reducerea, la 1 iunie, a taxei pe valoare adăugată (TVA) la alimente de la 24% la 9%, marii retaileri au scăzut preţurile la produsele alimentare cu 12,8%, în timp ce magazinele tradiţionale cu doar 9,1%, potrivit preşedintelui Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, citat de Agerpres. Acesta susţine că reducerea mai mică de preţ din zona comerţului tradiţional ar putea fi pusă pe seama faptului că, în acest sector, concurenţa nu este foarte intensă, iar o altă cauză ar putea fi evaziunea mare. În acelaşi timp, preşedintele Consiliului Concurenţei a declarat că nu au fost observate creşteri mari de preţ înainte de 1 iunie, data de la care TVA-ul a fost redus, ci o majorare la sfârşitul lunii mai, de sub un procent.

Analiza Consiliului Concurenţei pentru 18 produse de bază a fost realizată în perioada 4 mai - 5 iulie 2015, datele fiind furnizate săptămânal. De asemenea, la analiză au participat nouă retaileri din comerţul modern, iar în cazul comerţului tradiţional datele au fost colectate de la peste 600 magazine din întreaga ţară. Bogdan Chiriţoiu a spus că instituţia va continua să monitorizeze preţurile din magazine şi în lunile următoare, scopul principal al analizei fiind acela de a vedea dacă ar putea să apară înţelegeri anticoncurenţiale între retaileri. (Oana Nistor)