Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Operatorii din turism și transport propun un „Schengen” româno-bulgar

Operatorii din turism și transport propun un „Schengen” româno-bulgar

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 07 Septembrie 2023

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) susţin desfiinţarea controlului la frontiera între România şi Bulgaria. Cele două organizaţii semnalează, într-un comunicat comun, că Bulgaria este, de ani buni, în top 3 destinaţii turistice pentru români, cu 2,1 milioane de vizitatori din România în 2019. În majoritate covârşitoare aceştia călătoresc cu mijloace rutiere (autocare şi autoturisme), peste jumătate folosind punctul de frontieră Giurgiu - Ruse. 

De asemenea, alte sute de mii de români tranzitează anual Bulgaria către celelalte destinaţii din top 3 - Grecia şi Turcia, iar sute de autotrenuri de marfă, camioane, tiruri formează permanent cozi kilometrice pe ambele sensuri, arată reprezentanţii ANAT şi FORT. 

Zecile de minute sau orele petrecute în coadă înseamnă consum suplimentar de carburant şi uzură, poluare în atmosferă şi în natură, tone de gunoaie în jur pe care nu le mai adună nimeni; creşteri considerabile de costuri (carburanţi, salarii şi diurne şoferi) pentru transportatorii rutieri, care, în final, se regăsesc în preţurile tuturor produselor transportate, susține comunicatul.

„Am fost uluit să văd cu ochii mei o coadă incredibilă de tiruri, pe zeci de kilometri la Negru Vodă, adică chiar lângă Vama Veche. Dacă cu Calafat, Ruse, Nădlac, Borş sau alte puncte vamale eram deja obişnuiţi, când am văzut coada de la Negru Vodă am rămas fără cuvinte”, a spus Augustin Hagiu, preşedintele FORT, potrivit Agerpres.

Cele două federații solicită, de asemenea, „eliminarea surselor de corupţie şi de întârzieri uriaşe la plata taxei de pod”, pe ambele maluri, prin introducerea unor sisteme pre-pay. (C. Z.)

Citeşte mai multe despre:   Schengen