Programul de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare şi maşini agricole autopropulsate, cunoscut sub numele Rabla pentru tractoare, începe vinerea viitoare odată cu deschiderea sesiunii de înscrieri
Operatorii din turism și transport propun un „Schengen” româno-bulgar
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) susţin desfiinţarea controlului la frontiera între România şi Bulgaria. Cele două organizaţii semnalează, într-un comunicat comun, că Bulgaria este, de ani buni, în top 3 destinaţii turistice pentru români, cu 2,1 milioane de vizitatori din România în 2019. În majoritate covârşitoare aceştia călătoresc cu mijloace rutiere (autocare şi autoturisme), peste jumătate folosind punctul de frontieră Giurgiu - Ruse.
De asemenea, alte sute de mii de români tranzitează anual Bulgaria către celelalte destinaţii din top 3 - Grecia şi Turcia, iar sute de autotrenuri de marfă, camioane, tiruri formează permanent cozi kilometrice pe ambele sensuri, arată reprezentanţii ANAT şi FORT.
Zecile de minute sau orele petrecute în coadă înseamnă consum suplimentar de carburant şi uzură, poluare în atmosferă şi în natură, tone de gunoaie în jur pe care nu le mai adună nimeni; creşteri considerabile de costuri (carburanţi, salarii şi diurne şoferi) pentru transportatorii rutieri, care, în final, se regăsesc în preţurile tuturor produselor transportate, susține comunicatul.
„Am fost uluit să văd cu ochii mei o coadă incredibilă de tiruri, pe zeci de kilometri la Negru Vodă, adică chiar lângă Vama Veche. Dacă cu Calafat, Ruse, Nădlac, Borş sau alte puncte vamale eram deja obişnuiţi, când am văzut coada de la Negru Vodă am rămas fără cuvinte”, a spus Augustin Hagiu, preşedintele FORT, potrivit Agerpres.
Cele două federații solicită, de asemenea, „eliminarea surselor de corupţie şi de întârzieri uriaşe la plata taxei de pod”, pe ambele maluri, prin introducerea unor sisteme pre-pay. (C. Z.)