Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
România autentică, la Târgul de Turism din Bucureşti
16 ţări îşi promovează obiectivele turistice la Târgul de Turism al României, ce se desfăşoară până în data de 15 noiembrie la Romexpo - Bucureşti, la această ediţie Bulgaria şi Palestina venind cu participări oficiale. România promovează, într-un concept inovativ, valorile, tradiţiile şi obiceiurile autentic româneşti.
Ediţia de toamnă a Târgului de Turism al României (TTR) şi-a deschis ieri porţile la Romexpo, peste 220 de companii din 16 ţări promovându-şi zonele şi obiectivele turistice atractive. Albania, Austria, Bulgaria, Emiratele Arabe Unite, Germania, Grecia, India, Iordania, Israel, Italia, Marea Britanie, Palestina, Polonia, România, Tanzania, Ungaria sunt statele prin care „vor călători” vizitatorii târgului, suprafaţa de expunere fiind de peste 7.500 de metri pătraţi. La această ediţie a târgului, Bulgaria şi Palestina au venit cu participări oficiale.
Potrivit organizatorilor, evenimentul promovează atracţii turistice care includ turismul cultural, rural sau de business, cel de tratament, destinaţiile exotice, croazierele şi turismul de aventură. „Vizitatorii vor putea alege dintre sutele de oferte prezentate şi vor putea participa la evenimentele conexe atractive pe care Romexpo şi partenerii săi le-au pregătit pentru această ediţie. De asemenea, participanţii vor avea ocazia să cunoască noi parteneri de afaceri”, informează organizatorii evenimentului, care mai amintesc că, în acelaşi timp cu târgul de turism, în Centrul expoziţional Romexpo are loc şi Expoziţia internaţională de echipamente, mobilier şi dotări pentru hoteluri şi restaurante - Romhotel.
Cu ocazia TTR, Autoritatea Națională pentru Turism (ANT) promovează România autentică în cadrul standului amenajat în pavilionul C3. „Autoritatea Naţională pentru Turism participă la ediţia de toamnă a Târgului de Turism al României cu un concept inovativ în care focusul va fi promovarea valorilor, tradiţiilor şi obiceiurilor autentic româneşti. Vor fi expuse șase piese de vestimentaţie autentic românească, ii vechi de peste 100 de ani. Vor avea loc şi expoziţii de icoane, de produse tradiţionale româneşti, ouă încondeiate etc. Prin intermediul acestor manifestări încercăm să reproducem un colţ din România în standul ANT”, a anunţat doamna Anca Pavel Nedea, preşedinta Autorităţii Naţionale pentru Turism, citată de Agerpres. În acelaşi timp, ANT va organiza o serie de ateliere realizate de meşteri populari precum olărit, creaţie păpuşi în miniatură, ţesut la gherghef, creaţie măşti populare, atmosfera autentic românească fiind animată în fiecare zi de programe de muzică populară interpretată de Ansamblul folcloric „Doina Gorjului”, Ansamblul folcloric „Floricica de la Munte ”- Neamţ şi Taraful „Zestrea Branului”.
La standul României vor fi premiate Destinaţiile Europene de Excelenţă - EDEN, un proiect lansat în anul 2006 de Comisia Europeană care urmăreşte dezvoltarea turismului durabil, descongestionarea destinaţiilor clasice, reducerea sezonalităţii, redirecţionarea fluxurilor de turişti către destinaţii nontradiţionale, precum şi încurajarea creării de reţele între participanţii la proiect. Ediţia 2015, cu tema „Turismul şi gastronomia locală”, a plasat pe locul I Mărginimea Sibiului, locul al II-lea - Colinele Transilvaniei, locul al III-lea - Tismana, iar judeţul Neamţ ocupă locul al IV-lea. Potrivit ANT, toate cele patru destinaţii vor fi incluse în Reţeaua EDEN la nivel national şi european.
Târgul de turism al României va fi deschis sâmbătă, între orele 10:00 și 18:00, şi duminică, 15 noiembrie, între orele 10:00 - 16:00, un bilet de intrare pentru adulţi fiind 10 lei/zi.