Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Românii fac cele mai puţine plângeri

Românii fac cele mai puţine plângeri

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 05 Iunie 2012

Comisarul european pentru sănătate şi consumatori John Dalli a lansat ieri, în România, campania Uniunii Europene "E dreptul tău! Acţionează!".

La festivitatea de lansare a acestei campanii, comisarul eu-ropean a precizat că Eurobarometrul realizat în România arată că, dintre consumatorii cu vârste de 24-39 de ani chestionaţi, aproape 80% doresc să ştie ce drepturi au în situaţia în care vor să returneze un produs cumpărat on-line, în timp ce 78% dintre români îşi doresc să fie mai bine informaţi cu privire la costuri suplimentare, de multe ori ascunse, ale unui credit bancar. De asemenea, 75% din subiecţi vor să afle cum pot proceda în cazul în care pachetul de concediu contractat diferă substanţial faţă de prezentarea făcută în broşură. Pe de altă parte, conform Eurobarometrului, 37% din consumatorii români nu au încredere în bănci, 34% privesc cu scepticism agenţiile de turism sau tour-operatorii, iar 27% dintre ei împărtăşesc aceeaşi opinie faţă de operatorii de telefonie. "Legislaţia comunitară stabileşte drepturi pentru consumatori, dar crearea cadrului legal este doar primul pas spre împuternicirea consumatorilor. Pentru ca drepturile consumatorilor din România să funcţioneze în practică, ele trebuie, în primul rând, cunoscute şi susţinute", a declarat comisarul european John Dalli.

Reprezentantul Directoratului General pentru Sănătate şi Consumatori din cadrul Comisiei Europene, Valeriu-Dan Dionisie, a declarat că demersul CE este avantajos atât pentru consumatori, cât şi pentru mediul de afaceri. Potrivit lui Valeriu-Dan Dionisie, România ocupă primul loc atât la procentajul de consumatori care nu fac plângeri la autorităţile competente atunci când se confruntă cu probleme (59% din cei chestionaţi), dar şi la procentajul consumatorilor care sunt de părere că autorităţile române pentru controlul calităţii produselor funcţionează eficient (91% din respondenţi). (Bogdan Cronţ)