Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Istoria creştinismului: Dialogul teologic între Biserica Ortodoxă Română şi Biserica Evanghelică din Germania (V)

Istoria creştinismului: Dialogul teologic între Biserica Ortodoxă Română şi Biserica Evanghelică din Germania (V)

Un articol de: Cezar Țăbârnă - 16 Feb 2010

Primul dialog teologic între Biserica Ortodoxă Română şi Biserica Evanghelică din Germania a avut loc la Goslar (Germania), între 19-23 noiembrie 1979. Tema generală a dialogului teologic a fost: Sfânta Scriptură, Tradiţia şi Mărturisirea. În referatul susţinut de Preasfinţitul episcop Vasile Coman au fost formulate tezele ortodoxe: în Biserica Ortodoxă, Sfânta Scriptură este acceptată deplin, ea reprezentând Cuvântul lui Dumnezeu către oameni şi izvor al Revelaţiei, adică una dintre căile care ne descoperă pe Dumnezeu şi ne pune în legătură cu El; prin Domnul nostru Iisus Hristos ni s-au dăruit nouă două daruri imense: Adevărul dumnezeiesc şi Sfintele Taine; mărturisirea Cuvântului lui Dumnezeu şi primirea Sfintelor Taine sunt la fel de necesare mântuirii, pentru că prin amândouă împărtăşeşte Hristos în Duhul Sfânt harul care ne luminează şi ne sfinţeşte; cultul Bisericii Ortodoxe are un caracter liturgic, doxologic şi didactic; Sfânta Liturghie este cultul divin care continuă tainic, dar real, mântuirea lumii; la săvârşirea Sfintei Liturghii, ca şi în alte slujbe bisericeşti, Sfânta Scriptură este folosită direct sau indirect, prin textele biblice şi lecturile biblice, atât din Ve-chiul, cât şi din Noul Testament; Liturghia reprezintă o parte componentă din Sfânta Tradiţie; Scriptura, Tradiţia şi Biserica sunt strâns legate întreolaltă pentru că în toate lucrează Duhul Sfânt; cultul divin ortodox este construit absolut pe Sfânta Scriptură, prin care Biserica mijloceşte taina iubirii lui Dumnezeu pentru lume şi el este continuarea iconomiei divine în momentele ei principale: creaţia, întruparea Fiului lui Dumnezeu, Cruce, Învierea şi trimiterea şi lucrarea Duhului Sfânt în lume. De asemenea, Preasfinţitul Vasile Coman a afirmat că era necesar ca discuţia asupra temelor teologice să fie însoţită de rugăciune, participare la cultul divin şi reculegere, precum şi de vizitarea de biserici.