Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Istoria creştinismului: Istoria creştinismului: Dialogul teologic între Biserica Ortodoxă Română şi Biserica Evanghelică din Germania (VI)

Istoria creştinismului: Istoria creştinismului: Dialogul teologic între Biserica Ortodoxă Română şi Biserica Evanghelică din Germania (VI)

Un articol de: Cezar Țăbârnă - 17 Feb 2010

Primul dialog teologic între Biserica Ortodoxă Română şi Biserica Evanghelică din Germania a avut loc la Goslar (Germania), între 19-23 noiembrie 1979. Tema generală a dialogului teologic a fost: Sfânta Scriptură, Tradiţia şi Mărturisirea. Sfintele Taine în viaţa Bisericii, după Sfânta Scriptură şi Sfânta Tradiţie, a constituit a doua temă a dialogului teologic ortodoxo-luteran. De mărturisirea de credinţă a Bisericii, pe baza Sfintei Scripturi şi Sfintei Tradiţii, este strâns legată, după învăţătura ortodoxă, viaţa sacramentală a Bisericii, ca lucrare a Duhului Sfânt în ea prin Sfintele Taine. Hristos este prezent în Biserică prin Cuvânt şi Taine, şi anume în diferite forme şi măsuri. Cel ce Îl face prezent şi lucrător pe Hristos în Cuvânt şi Taine este Duhul Sfânt Care umple şi însufleţeşte trupul lui Hristos, Biserica (Efes. 1, 23). Hristos, prin lucrarea Duhului Sfânt, este deci viaţa Bisericii şi a mădularelor ei. Sfintele Taine nu sunt înţelese ca fiind despărţite de Cuvântul lui Dumnezeu, ci strâns unite cu acesta în lucrarea mântuitoare a Bisericii. Iată aici motivul pentru care nu s-a putut ajunge la formularea de teze comune. Ambele părţi au accentuat importanţa Sfintelor Taine în viaţa Bisericii şi a credincioşilor, urmând ca această temă să fie dezbătută pe larg în întâlnirile viitoare pentru a apropia cele două puncte de vedere. Fiecare parte a prezentat tezele ei, subliniindu-se, în schimb, în şedinţa plenară şi în comunicatul final, importanţa deosebită şi locul Sfintelor Taine în viaţa Bisericii alături de Cuvântul lui Dumnezeu în Mărturisirea de credinţă a Bisericii. Având în vedere toate aceste implicaţii, cele două delegaţii au formulat ca temă principală a celui de al doilea dialog teologic între Biserica Ortodoxă Română şi Biserica Evanghelică din Germania, în anul 1980, la Iaşi: Sfintele Taine în viaţa Bisericii.