Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Micul catehism: Argumente scripturistice pentru cinstirea sfinţilor (III)

Micul catehism: Argumente scripturistice pentru cinstirea sfinţilor (III)

Un articol de: Pr. Gheorghe Mihăilă - 21 Iunie 2008

În Sfânta Scriptură, se întâlnesc şi texte din care ar rezulta că sfinţii sau îngerii au respins cinstirea adusă lor. Drept exemplu se poate da reacţia Sf. Ap. Petru la modul în care sutaşul Corneliu îşi arată cinstirea: „când a fost să intre Petru, Corneliu, întâmpinându-l, i s-a închinat, căzând la picioarele lui. Iar Petru l-a ridicat, zicându-i: Scoală-te. Şi eu sunt om“. Atitudinea Sf. Ap. Petru arată smerenia sa, dar şi dorinţa de a-l păzi pe Corneliu de păcatul idolatriei, care se întâlnea la păgâni.

Elocvent este şi cazul oamenilor din Listra, care, impresionaţi de minunea vindecării ologului din naştere, săvârşită de Sf. Ap. Pavel, au considerat că „zeii, asemănându-se oamenilor, s-au coborât“ printre ei. De aceea, se pregăteau să jertfească tauri, asemenea idolilor. Apostolii Pavel şi Barnaba i-au oprit şi le-au zis: „Bărbaţilor, de ce faceţi acestea? Doar şi noi suntem oameni, asemenea pătimitori ca voi, binevestind să vă întoarceţi de la aceste deşertăciuni către Dumnezeu cel viu, Care a făcut cerul şi pământul, marea şi toate cele ce sunt în ele“.

Cu toate acestea, Sf. Scriptură ne oferă suficiente mărturii din care rezultă că sfinţii şi îngerii au primit cinstirea adusă lor, fiind convinşi că atitudinea celor care îi cinsteau era o formă de a-şi arăta recunoştinţa pentru darul sau pentru puterea divină care lucra prin ei. Proorocul Elisei a primit cinstirea din partea mamei copilului înviat de el sau de la ucenicii profeţilor. Temnicierul din Filipi, „tremurând de spaimă, a căzut înaintea lui Pavel şi a lui Sila“. Proorocul Elisei a fost cinstit pentru minunile săvârşite: „Fiii proorocilor cei din Ierihon,văzându-l de departe, au zis: Duhul lui Ilie s-a odihnit peste Elisei! Şi au ieşit înaintea lui şi i s-au plecat până la pământ“ (IV Regi 2, 15).

Sfinţii, prin rugăciunile adresate lui Dumnezeu, le sunt de folos credincioşilor, iar aceştia din urmă le datorează respect şi preţuire ca unii care sunt aleşi şi iubiţi ai lui Dumnezeu, aşa cum au fost cinstiţi şi în viaţa de pe pământ.