Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie O nouă disciplină de studiu pentru liceeni 

O nouă disciplină de studiu pentru liceeni 

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 19 Aprilie 2024

Începând cu anul şcolar viitor, liceenii din clasele a XII-a și a XIII-a vor putea studia „Istoria Revoluției din 1989 și a schimbării de regim din România”. Programa școlară pentru această nouă disciplină, elaborată pentru 1 oră/săptămână, a fost publicată zilele trecute în Monitorul Oficial, fiind un opțional „din curriculumul la decizia elevului din oferta școlii”. 

La aproape 35 de ani de la evenimentele din 1989, care au marcat istoria recentă a României, elevii de liceu vor avea posibilitatea nu doar să-şi însuşească cronologia faptelor, prin prezentarea caracteristicilor și a particularităților acelor evenimente, ci mai ales familiarizarea „cu drumul parcurs de la dictatură la democraţie” al unei societăţi româneşti măcinate, de mai bine de 50 de ani, de un regim totalitar şi opresiv. „Această programă școlară relevă nu doar faptele de la sfârșitul anului 1989, ci și consecințele acestora, acțiunile care s-au manifestat pe diverse planuri, unele cu repercusiuni în contemporaneitate. (...) Opționalul contribuie la stimularea gândirii critice asupra evenimentelor, pe baza documentelor avute la dispoziție, și încurajează proiectele personale și de grup ale elevilor privind unele momente ale revoluției, inclusiv cele de istorie locală”, se arată în ordinul ministrului educaţiei.

Elevii nu vor studia doar ceea ce s-a întâmplat în decembrie 1989, ci şi evenimentele premergătoare, precum criza economică, degradarea vieţii cotidiene, revoltele din timpul regimului comunist sau căderea regimurilor totalitare din Europa de Est.

Totodată, toţi elevii de clasa a XI-a, respectiv a XII-a, din învăţământul profesional studiază chiar din acest an şcolar „Istoria evreilor. Holocaustul”, disciplină inclusă în trunchiul comun. Cele două obiecte de studiu au fost introduse în programa şcolară cu scopul de a prezenta nu doar faptele, ci mai ales consecinţele acţiunilor, contribuind astfel la „stimularea gândirii critice şi la promovarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului”. (O. N.)

Citeşte mai multe despre:   Revolutia din 1989