Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Activităţi în proiectul FORTE în Transilvania

Activităţi în proiectul FORTE în Transilvania

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Pr. Silviu Dobai - 14 Mai 2012

În sala festivă a Protopopiatului Oradea a avut loc, în cadrul proiectului FORTE "Formare trainică pentru parteneriat social", întâlnirea pentru prevenirea situaţiilor de urgenţă la unităţile de cult. Acest proiect, realizat de Centrul de Resurse al Asociaţiei Filantropia Oradea, propune o intervenţie structurală pentru sprijinirea şi dezvoltarea organizatorie în funcţie de caracteristicile şi priorităţile identificate la nivel regional şi local.

În cadrul acestui proiect, care se desfăşoară în parteneriat cu Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bihor (ISU), a avut loc întâlnirea cu preoţii din Protopopiatul Oradea, prin care au fost prezentate diferite informaţii în legătură cu prevenirea situaţiilor de urgenţă. Cu această ocazie, ISU Bihor, reprezentat prin locotenent Horea Cheregi şi Marius Costin, a arătat celor prezenţi paşii de bază necesari pentru combaterea şi prevenirea situaţiilor de urgenţă la unităţi de cult, precum documente specifice privind apărarea împotriva incendiilor, evidenţe specifice privind apărarea împotriva incendiilor, organizarea activităţii de apărare la locul de muncă, controlul respectării normelor de apărare împotriva incendiilor, reguli generale privind apărarea împotriva incendiilor la construcţiile de cult etc.

A fost subliniată ideea că pentru prevenirea şi combaterea acestor incidente sunt necesare dotarea şi menţinerea în stare de funcţionare a mijloacelor de primă intervenţie, exploatarea în condiţii de siguranţă a instalaţiilor electrice şi a celor de protecţie împotriva trăsnetelor, menţinerea liberă a căilor de acces şi evacuare, atât pentru participanţii la slujbe, cât şi pentru forţele de intervenţie.

Toate aceste măsuri au fost dispuse pentru a asigura climatul de siguranţă şi linişte pentru buna funcţionare a unităţilor de cult. Urmează ca, în perioada următoare, astfel de întâlniri să se desfăşoare şi în celelalte trei protopopiate ale eparhiei.

Întâlnire în Arhiepiscopia Alba Iuliei

Întâlnirea locală pentru planificare strategică din cadrul proiectului FORTE în Arhiepiscopia Alba Iulia s-a desfăşurat în sala de conferinţe a Schitului "Sfântul Lazăr". Au participat 27 de persoane, membrii Permanenţei Consiliului Eparhial al Arhiepiscopiei Alba Iuliei şi persoane reprezentative pentru domeniile alese în care se va realiza planificarea strategică a eparhiei.

În prima parte a întâlnirii, s-a făcut o prezentare a proiectului FORTE, a etapelor parcurse şi a celor viitoare, a procesului de planificare strategică şi a domeniilor pe care se va lucra.

În partea a doua, cei prezenţi, împărţiţi pe grupe de lucru, au analizat, din perspectiva planificării strategice, domeniile administrativ-bisericesc, economic, cultural şi social din cadrul Arhiepiscopiei Alba Iuliei, identificând punctele tari şi zonele de îmbunătăţit din fiecare domeniu. Rezultatele acestei analize vor fi prelucrate de către grupul de lucru - nucleul de planificare strategică -, vor fi supuse aprobării Permanenţei Consiliului Eparhial şi vor sta la baza întregului proces de elaborare a strategiei de lucru a arhiepiscopiei.