Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Cerc pastoral-misionar în Protoieria III Capitală

Cerc pastoral-misionar în Protoieria III Capitală

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Ioan Bușagă - 18 Ianuarie 2012

Marţi seara a avut loc la Parohia "Buna Vestire"-Belu, Protoieria III Capitală, cercul pastoral-misionar pentru preoţii din sectorul 4 al Capitalei. Tema întrunirii preoţeşti a fost Taina Sfântului Maslu, încadrându-se în activităţile dedicate Anului omagial al Sfântului Maslu şi al îngrijirii bolnavilor.

Lucrările cercului pastoral-misionar au fost precedate de slujba de Te Deum şi au fost prezidate de părintele protoiereu Dinu Pompiliu. Referenţiar a fost părintele Nicolae Puşcaş, slujitor la Parohia "Buna Vestire"-Belu, care a adus mărturii din Sfânta Scriptură privind suferinţa, boala trupească şi sufletească şi tămăduirea acestora. Totodată, a precizat semnificaţiile teologice, existenţiale şi liturgice ale Tainei Sfântului Maslu. "Săvârşitorul nevăzut al Sfintelor Taine este Hristos, iar organul văzut prin care se săvârşesc acestea este episcopul sau preotul, ca slujitori ai lui Hristos şi iconomi ai tainelor lui Dumnezeu. Chiar dacă nu este enunţat ca o definiţie, Maslul are în versetele epistolei lui Iacov toate elementele constitutive ale Tainei: apelarea la preoţi, care să se roage pentru bolnavi, ungerea cu untdelemn sfinţit în numele Domnului, iertarea păcatelor celui bolnav, precum şi elementul mărturisirii, ca un act adiacent în vederea curăţirii, şi pune accentul pe rugăciunea stăruitoare a celor prezenţi, pe lângă cea a preoţilor. Ar fi de observat că atât săvârşitorul văzut, cât şi primitorul trebuie să săvârşească actul în deplină libertate de voinţă, cuprinşi fiind de credinţă. Din partea primitorului este nevoie şi de pocăinţă, de părere de rău pentru păcatele săvârşite şi de hotărârea de a se lepăda de păcat, precum şi dorinţa de vindecare trupească şi sufletească, ceea ce şi mărturiseşte, în primul rând prin chemarea preotului, apoi prin cuvintele rostite la finalul Tainei: "Binecuvântaţi, părinţi sfinţiţi, şi mă iertaţi pe mine, păcătosul!". Partea nevăzută constă în împărtăşirea harului dumnezeiesc, iar odată cu primirea acestuia, credinciosul beneficiază de efectele Sfântului Maslu: iertarea păcatelor prin pocăinţă şi vindecarea de boli sufleteşti şi trupeşti", a precizat părintele Nicolae Puşcaş.

Bolnavul are nevoie de comuniune

Potrivit tradiţiei ortodoxe, Taina Sfântului Maslu se săvârşeşte de şapte preoţi, iar în cazurile extraordinare, de doi sau trei preoţi. Totodată, la Maslu trebuie să participe mai mulţi credincioşi care să se roage împreună cu preoţii pentru ca celui bolnav să i se vindece trupul şi sufletul. "Părintele Dumitru Stăniloae arată că omul bolnav simte trebuinţa simpatiei şi a comuniunii, căpătând putere din dragostea mai multora. Dar această comuniune îi dă puteri omului nu numai prin ceea ce are omenesc în ea, ci în primul rând prin faptul că toţi cei ce vin şi intră într-o comuniune cu semenul lor bolnav vin cu credinţa în Hristos, Care a vindecat toată boala şi neputinţa, a biruit moartea, a vindecat pe unii oameni pentru rugăciunile altora şi a spus că unde sunt doi sau trei adunaţi în numele Lui, adică în credinţa în El şi în dragostea între ei, este şi El în mijlocul lor. Ei îl ajută pe cel bolnav pentru că fac transparentă şi lucrătoare, prin credinţa şi rugăciunea lor, prezenţa şi puterea lui Hristos, pentru că înlesnesc comuniunea bolnavului cu Hristos prin credinţa lui, întărită de credinţa lor", a subliniat părintele referenţiar Nicolae Puşcaş.