De marea sărbătoarea a Intrării în biserică a Maicii Domnului, joi, 21 noiembrie, Schitul „Vovidenia” al Mănăstirii Neamț și-a sărbătorit hramul. Cu acest prilej, Înaltpreasfințitul Părinte Teofan,
Praznicul Sfintei Învieri în Mitropolia Olteniei
Aşteptarea sfântă a Învierii Domnului, plinită prin post, nevoinţă duhovnicească şi rugăciune, a umplut de bucurie sufletele credincioşilor din Mitropolia Olteniei, veniţi să primească lumina şi binecuvântarea sfântă în locaşurile de închinare. Catedralele chiriarhale au devenit neîncăpătoare în noaptea Învierii, cei prezenţi punând la inimă cuvânt de folos duhovnicesc, rostit de chiriarhi.
La Altarul Catedralei Mitropolitane „Sfântul Mare Mucenic Dimitrie“ din Craiova, Canonul Învierii şi slujba Sfintei Liturghii au fost săvârşite de Înaltpreasfinţitul Părinte Irineu, Arhiepiscopul Craiovei şi Mitropolitul Olteniei, înconjurat de un ales sobor de preoţi şi diaconi. Înaltpreasfinţitul Părinte Varsanufie, Arhiepiscopul Râmnicului, a slujit la Catedrala Arhiepiscopală „Sfântul Ierarh Nicolae“ din Râmnic. Preasfinţitul Părinte Nicodim, Episcopul Severinului şi Strehaiei, a slujit la Catedrala Episcopală „Sfântul Mare Mucenic Gheorghe“ din Turnu Severin. Preasfinţitul Părinte Sebastian, Episcopul Slatinei şi Romanaţilor, a liturghisit la Catedrala Episcopală „Înălţarea Domnului“ din Slatina, iar Preasfinţitul Părinte Emilian Lovişteanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Râmnicului, a săvârşit Sfânta Liturghie la Biserica „Înălţarea Domnului“-Ostroveni din Râmnicu Vâlcea.
Duminică, IPS Părinte Mitropolit Irineu a săvârşit slujba celei de A doua Învieri la Catedrala „Maica Precista“-Dudu din Craiova. După rânduiala liturgică, specifică acestei slujbe de seară, a fost citită în douăsprezece limbi Sfânta Evanghelie de la Ioan 20, 19-25. Textul biblic a fost lecturat de părinţii profesori de la Facultatea de Teologie din Craiova.
„După ce Mântuitorul Hristos a înviat a treia zi din morţi, ca să adeverească certitudinea Învierii Sale, S-a arătat la mai mulţi dintre cei lângă care a trăit pe pământ. În primul rând, S-a arătat Preacuratei Sale Maici, pe care a încredinţat-o de Învierea Sa. Apoi S-a arătat Sfinţilor Apostoli, S-a arătat femeilor mironosiţe şi «la o mulţime de alţi fraţi», după cum ne spune Sfântul Apostol Pavel. Scopul acestor arătări era de a adeveri certitudinea Învierii Sale. Iată numai ce ne prezintă Sfântul Evanghelist Ioan despre aceste momente. El arată că dis-de-dimineaţă femeile mironosiţe au pornit la mormânt ca să ungă cu miresme Trupul Domnului. Ele ştiau că, în graba mare de vineri seara, nu au împlinit întru totul cele prescrise de Lege cu Mântuitorul Hristos, de aceea, în prima zi a săptămânii, duminica, au mers la mormânt să împlinească toate aceste datini. Evident că Mântuitorul Hristos le-a vorbit despre Înviere de nenumărate ori, le-a vorbit şi despre Jertfa Sa de pe Cruce, despre Răstignirea şi Moartea Sa. Sfinţii Apostoli au înţeles în parte aceste cuvinte, deoarece constatăm că la Învierea Mântuitorului Hristos au fost unii care s-au îndoit. Această îndoială nu trebuie înţeleasă însă ca pe o necredinţă, deoarece Sfinţii Apostoli nici n-au citit şi nici nu au auzit de cineva ca să învieze prin propria sa putere. Ei au văzut învierea fiului văduvei din Nain, au văzut învierea lui Lazăr, au văzut învierea fiicei lui Iair, dar nici una dintre acestea nu se asemănau în nici un fel cu Învierea Mântuitorului Hristos, deoarece aceasta s-a arătat a fi o ridicare din mormânt cu propria putere dumnezeiască. Aceasta ne arată clar că Mântuitorul Hristos este Dumnezeu adevărat şi om adevărat“, a spus IPS Părinte Mitropolit.