Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Program de mentorat pentru elevii seminariști

Program de mentorat pentru elevii seminariști

Galerie foto (2) Galerie foto (2) Știri
Un articol de: Tudorel Rusu - 11 Feb 2020

În perioada 6-8 februarie, cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Mitropolit Teofan, Sectorul învățământ al Arhiepiscopiei Iașilor organizează la Centrul social-cultural „Sfântul Ilie” al Mănăstirii Miclăușeni o întâlnire de formare și de evaluare a Programului de mentorat, desfășurat în primul semestru al acestui an școlar în seminariile teologice din Arhiepiscopia Iașilor.

Vineri, 7 februarie, în mijlocul participanților - directori de seminarii, profesori și mentori - a fost prezent și Înaltpreasfinţitul Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, care a săvârșit la primele ore ale dimineții Sfânta Liturghie în paraclisul Mănăstirii Miclăușeni, după care a participat la două sesiuni de lucru.

„Am binecuvântat acest demers de mentorat ca pe o încercare, pe lângă tot ceea se împlinește în seminariile noastre teologice, de a se insista ceva mai mult, dacă se poate și ca timp, și ca pricepere, asupra tânărului seminarist, care are o nevoie imensă de a fi și ascultat de către cineva. Se întâmplă uneori ca al nostru cuvânt să nu prindă rădăcină, în sensul de schimbare a perspectivei, pentru că sunt alte voci considerate în special de adolescenți și tineri mai puternice și mai convingătoare. Nu trebuie neglijată însă nevoia acestor tineri de a fi ascultați; după cum am înțeles din mai multe mărturii, această nevoie este imensă. Ca să asculți pe cineva cu adevărat presupune și să-l cunoști, pe de o parte, și să încerci, pe de altă parte, să împlinești ceea ce este de fapt datoria fiecărui creștin, anume de a fi următor al lui Hristos, adică să iei asupra ta păcatele, slăbiciunile, durerile, nedumeririle, sentimentul de abandon și toate cele asemănătoare ale semenului tău, în cazul de față ale elevului seminarist. Iar noi, ca preoți, profesori și mentori, trebuie să avem puterea să ducem și greutatea celuilalt”, a subliniat Mitropolitul Moldovei și Bucovinei în cuvântul rostit către mentorii din seminarii.

În cadrul sesiunilor a IV-a, a V-a și a VI-a, psihologul Smaranda Buju, lector universitar la Departamentul pentru pregătirea personalului didactic din cadrul Univer­sității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași, le-a propus participanților noi metode și instrumente pentru dezvoltarea Programului de mentorat, oferind totodată consiliere de specialitate pentru problemele pe care le întâmpină aceștia în activitatea desfășurată. 

„Este un proiect destinat elevilor din clasa a IX-a, care presupune o mai mare atenție din partea corpului profesoral și nu numai, o mai mare atenție din partea instituției seminarului ca atare, cu privire la integrarea duhovnicească, comunitară, dar și intelectuală a acestor tineri în comunitățile seminariale. Mulți dintre elevi vin la seminarii cu așteptări și cu nădejdi de vindecare lăuntrică, și lucrurile acestea trebuie pregătite, anticipate și, bineînțeles, aplicate. Din acest punct de vedere, am solicitat o întâlnire cu toți mentorii din seminariile noastre, acum, la sfârșitul primului semestru școlar, tocmai pentru a evalua reacțiile tinerilor și ale mentorilor; am implementat o metodologie și anumite conți­nuturi și acum ne-am adunat ca să vedem dacă au funcționat și ce anume putem îmbunătăți”, ne-a explicat părintele arhimandrit ­Hrisostom Rădășanu, consilierul educa­țional al Arhiepiscopiei Iașilor.