În Cimitirul „Eroii Revoluției” din Capitală au fost pomeniți sâmbătă, 21 decembrie 2024, martirii din decembrie 1989. Slujba Parastasului a fost săvârșită de Preasfințitul Părinte Timotei Prahoveanul,
Sărbătoarea Epifaniei la Sibiu
Credincioșii din Sibiu au participat în număr mare la slujbele religioase săvârșite la Catedrala Mitropolitană și în Piața Mare din oraș în ziua de prăznuire a Botezului Domnului.
Marele praznic al Botezului Domnului a fost sărbătorit la Catedrala Mitropolitană din Sibiu prin Sfânta Liturghie săvârșită de IPS Părinte Mitropolit Laurențiu și soborul de preoţi şi diaconi.
Răspunsurile liturgice au fost date de Corul „Timotei Popovici” al Catedralei Mitropolitane, dirijat de pr. lect. dr. Dan Alexandru Streza.
După Sfânta Liturghie, soborul slujitor și credincioșii au mers în procesiune până în Piața Mare din Sibiu, unde s-a săvârșit rânduiala cea mare de sfințire a apei. Toți preoții de la bisericile din oraș și din împrejurimi, împreună cu credincioșii din comunitățile parohiale, au venit în Piața Mare pentru a participa la slujba de Bobotează. Au fost pregătite peste 15.000 de sticle cu apă sfințită pentru a fi împărțite, la final, celor prezenţi, la care s-au adăugat mai multe butoaie însumând 3.000 de litri de agheasmă.
În cuvântul de învățătură, IPS Părinte Mitropolit Laurențiu a vorbit despre marele praznic al Botezului Domnului și despre foloasele duhovnicești aduse de Agheasma Mare.
„Botezul Mântuitorului în Iordan a fost o pregătire și o prefigurare a botezului pe care l-am primit fiecare în pruncie, botezul pe care îl administrează Biserica prin întreita afundare în apă sfințită, murind și înviind împreună cu Hristos, născându-ne la viața cea nouă în Hristos, murind păcatului și înviind vieții celei veșnice. Apa sfințită pe care am făcut-o astăzi se numește Agheasma Mare pentru că rânduiala sfințirii, întâi de toate, se face doar în ajun și în ziua de Bobotează, iar în al doilea rând, ea este completă și complexă. (…) Puterea lui Dumnezeu transformă apa aceasta. Materia aceasta devine sfințită și sfințitoare. În al treilea rând, materia aceasta devine ocrotitoare, pentru că puterile demonice se îndepărtează, se înspăimântă, se înfricoșează, nu se poate atinge de ceea ce Hristos Însuși a sfințit, intrând în apa Iordanului și Duhul Sfânt îndoind sfințirea aceasta a materiei”, a spus ierarhul.