De marea sărbătoarea a Intrării în biserică a Maicii Domnului, joi, 21 noiembrie, Schitul „Vovidenia” al Mănăstirii Neamț și-a sărbătorit hramul. Cu acest prilej, Înaltpreasfințitul Părinte Teofan,
Schimbarea la Faţă, la Hodoş - Bodrog
La străvechea Mănăstire Hodoş-Bodrog, Praznicul Schimbării la Faţă a fost cinstit cum se cuvine, în Paraclisul de vară al sfintei mănăstiri cu hramul "Schimbarea la Faţă". Potrivit tradiţiei, la această sărbătoare se organizau pelerinaje de către credincioşii din împrejurimi dornici de a se împărtăşi din darurile dumnezeieşti şi din binecuvântările Maicii Domnului.
Pelerinajul la Mănăstirea Hodoş-Bodrog s-a păstrat din vremurile în care mănăstirea era printre puţinele vetre de spiritualitate de pe aceste meleaguri. Frumuseţea şi solemnitatea praznicului au fost sporite şi de prezenţa Înalt Preasfinţiei Sale dr. Timotei, Arhiepiscopul Aradului, care a săvârşit Sfânta Liturghie, împreună cu un sobor din care au făcut parte arhimandritul Nestor Iovan, stareţul mănăstirii, ieromonahii şi ierodiaconii din obştea mănăstirii, preoţii de la parohiile învecinate. În cuvântul de învăţătură, IPS Timotei a subliniat că sărbătoarea face legătura dintre Legea Veche şi Legea Nouă, pecetluită cu adeverirea învierii de obşte şi preamărirea celor care urmează învăţătura Mântuitorului. IPS Timotei a făcut referire la pericopa apostolului "siliţi-vă cu atât mai vârtos să faceţi temeinică chemarea voastră şi alegerea voastră" (II Petru 1,10), care evidenţiază părtăşia noastră la jertfa Mântuitorului, ceea ce ne călăuzeşte către învierea morţilor şi viaţa veacului ce va să fie. Omul, restaurat de Hristos IPS Timotei a amintit cuvântul Sfântului Apostol Pavel din Epistola I către Tesaloniceni: "Iar noi cei vii vom fi răpiţi în nori" şi la alt cuvânt al aceluiaşi Apostol, care zice: "Nu toţi vom muri, însă toţi ne vom schimba", făcând legătura între schimbarea trupurilor de la sfârşitul veacurilor şi Schimbarea la Faţă a Mântuitorului, schimbare care arată slava chipului lui Dumnezeu în om, care, deşi stricat, prin cădere este restaurat de Hristos. La această restaurare avem părtăşie prin Trupul şi Sângele Său; iar pentru adeverirea slavei de care ne putem împărtăşi, Mântuitorul realizează această minune asupra propriei Sale firi. Mântuitorul aduce pe Moise şi pe Ilie, pe Moise ca cel care a primit legea, iar pe Ilie ca cel care s-a înălţat cu trupul adeverind astfel posibilitatea îndumnezeirii trupului. Cuvântul de învăţătură al Înalt Preasfinţiei Sale Timotei s-a încheiat cu îndemnul de a umbla în lumina taborică după cuvintele chinonicului: "Doamne, întru lumina feţei Tale vom umbla şi întru numele Tău ne vom bucura în veci". Frumuseţea slujbei a fost amplificată şi de hirotonia întru diacon a tânărului monah Iustin-Ion Popovici, doctor al Facultăţii de Teologie din Atena, şi prin hirotesia în treapta de protosinghel a patru dintre cei mai vrednici ieromonahi din obştea mănăstirii. "Doamne, întru lumina feţei Tale vom umbla şi întru numele Tău ne vom bucura în veci." (IPS Arhiepiscop Timotei)