Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Slujire a Preasfințitului Părinte Nichifor Botoșăneanul la Mănăstirea Horaița

Slujire a Preasfințitului Părinte Nichifor Botoșăneanul la Mănăstirea Horaița

Galerie foto (6) Galerie foto (6) Știri
Un articol de: Flavius Popa - 09 Ianuarie 2023

Praznicul Botezului Domnului Iisus Hristos a fost cinstit vineri, 6 ianuarie, și la Mănăstirea Horaița din județul Neamț. Alături de părinții asezământului monahal s‑a aflat Preasfințitul Părinte Nichifor Botoșăneanul, Episcop‑vicar al Arhiepiscopiei Iașilor, care a oficiat Sfânta Liturghie și Sfințirea cea mare a apei.

Numeroși credincioși din zona Neamțului s‑au adunat și la Mănăstirea Horaița, pentru a participa la sfintele slujbe săvârșite cu ocazia Bobotezei. Împreună cu Părintele Episcop‑vicar au mai slujit părintele arhim. Petroniu Marin, starețul Mănăstirii Pângărați și exarh de Neamț, părintele arhim. Hariton Negrea, starețul Mănăstirii Petru Vodă, precum și părintele arhim. Vasile Rubin, starețul așezământului monahal.

În cuvântul rostit după citirea pasajului scripturistic din Sfânta Evanghelie, Preasfinția Sa a subliniat faptul că Botezul Domnului reprezintă și o înnoire proprie: „Botezul este un nou legământ pus între om și Dumnezeu. Domnul ne arată puterea acestui legământ atunci când spune: De nu se va naşte cineva din apă şi din Duh, nu va putea să intre în Împărăţia lui Dumnezeu (Ioan 3, 5). În botez, fiecare din noi își face un legământ cu Dumnezeu. Care este acest legământ? Cel pe care îl spune înainte de a se boteza: Te lepezi de satana? Și de toate lucrările lui? Și de toată trufia? Mă lepăd! Te unești cu Hristos? Mă unesc cu Hristos! În fața Judecății, nu mărturisim faptele noastre cele bune, ci botezul, pentru că botezul le presupune pe acestea. Botezul înseamnă înnoirea omului și întoarcerea lui către izvorul său, către Dumnezeul cel viu. Pentru aceasta Domnul S‑a botezat în Iordan, pentru aceasta vedem semnul vădit, pentru aceasta auzim glasul Domnului care zice: Acesta este Fiul Meu cel iubit întru Care am binevoit (Matei 3, 17), ca să înțelegem că nu credem și nu mărturisim vreun proroc mai mare decât alți proroci, vreun învățător mai mare decât alți învățători, sau vreun filosof mai adânc, ci pe Dumnezeul cel adevărat, care a luat chip în istorie, care S‑a făcut om, care a biruit moartea în trupul Său și ne‑a lăsat această nădejde: Îndrăzniți, Eu am biruit lumea! (Ioan 16, 33)”.

Potrivit rânduielilor liturgice, după citirea rugăciunii Amvonului (sau înaintea cântării Fie numele Domnului binecuvântat - n.r.), clericii s‑au îndreptat în procesiune spre agheasmatarul aflat în incinta mănăstirii, săvârșind acolo slujba Sfințirii mari a apei. La final, cei prezenți au fost binecuvântați cu agheasmă și au primit apă sfințită din vasele special pregătite de obște.

Agheasma Mare se gustă în fiecare dimineaţă, înainte de a se lua anafură, timp de opt zile, până în14 ianuarie, când se încheie prăznuirea liturgică. Prin invocarea Duhului Sfânt, apa binecuvântată capătă puterea de a sfinți, de a tămădui și de a alunga duhurile necurate.